Ако сте фен на поетия наскоро от Toyota път към достъпните спортни автомобили, трябва да благодарите на бившия изпълнителен директор и настоящ шеф на компанията Акио Тойода. Ролята му в разработването на GR Corolla му донесе специално издание, кръстено на неговото алтер его от пистите, и му спечели неофициалната (но въпреки това важна) титла "майстор пилот".
В интервю за Automotive News Тойода казва, че докато е на поста си в Toyota, ще продължи да се застъпва за спортни автомобили, които осигуряват същите дълбоки усещания, които той обича. "В Toyota винаги ще има хора, страстно отдадени на разработването на електрически спортни коли", казва Тойода. "Но за мен, като майстор пилот, моето определение за спортен автомобил е нещо с миризма на бензин и шумен двигател". Това е една от ключовите причини, поради които Тойода, запален пилот, няма интерес да участва в изцяло електрическа състезателна серия.
Другото нещо, което спъва електрическите спортни автомобили, е цената. "Toyota е марка за масови коли, така че трябва да помислим и за достъпността дори при напълно електрическите автомобили", посочва Тойода. "Когато Toyota има капацитет да предложи достъпни такива, може би това ще бъде моментът, в който аз, като майстор пилот, ще представя електрически спортен автомобил".
Същите ограничения, които възпират мощните електромобили на улицата, причиняват още по-големи проблеми на пистата. Тъй като електрическите състезателни коли не могат бързо да се зареждат с гориво, гонката става по-малко свързана с пилота, а повече с отборната логистика. "Хич не е вълнуващо. Защото няма да можеш да обикаляш пистата повече от час", казва Тойода. "Състезанията, в които участвам, са предимно за издръжливост, така че с настоящите електромобили, това няма да е гонка между коли, а състезание за време за зареждане, смяна на батерии или нещо подобно", добавя той.
Тойода вярва, че компанията трябва да продължи да следва пътя на най-малкото съпротивление, когато става въпрос за намаляване на въглеродните емисии, независимо дали това означава производство на повече хибриди, електромобили или и двете. Засега обаче той е доволен да се придържа към бензиновите двигатели с висока производителност и да остави следващото поколение да се справи с електрификацията. "Следващият майстор-пилот ще трябва да поеме това предизвикателство. Това ще бъде негова работа", казва той.