IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Toyota: Спортните коли миришат на бензин и вдигат шум!

Електрическите модели не са вълнуващи на пистата, категоричен е Акио Тойода

Ако сте фен на поетия наскоро от Toyota път към достъпните спортни автомобили, трябва да благодарите на бившия изпълнителен директор и настоящ шеф на компанията Акио Тойода. Ролята му в разработването на GR Corolla му донесе специално издание, кръстено на неговото алтер его от пистите, и му спечели неофициалната (но въпреки това важна) титла "майстор пилот".


Toyota


В интервю за Automotive News Тойода казва, че докато е на поста си в Toyota, ще продължи да се застъпва за спортни автомобили, които осигуряват същите дълбоки усещания, които той обича. "В Toyota винаги ще има хора, страстно отдадени на разработването на електрически спортни коли", казва Тойода. "Но за мен, като майстор пилот, моето определение за спортен автомобил е нещо с миризма на бензин и шумен двигател". Това е една от ключовите причини, поради които Тойода, запален пилот, няма интерес да участва в изцяло електрическа състезателна серия.

Другото нещо, което спъва електрическите спортни автомобили, е цената. "Toyota е марка за масови коли, така че трябва да помислим и за достъпността дори при напълно електрическите автомобили", посочва Тойода. "Когато Toyota има капацитет да предложи достъпни такива, може би това ще бъде моментът, в който аз, като майстор пилот, ще представя електрически спортен автомобил".


Toyota


Същите ограничения, които възпират мощните електромобили на улицата, причиняват още по-големи проблеми на пистата. Тъй като електрическите състезателни коли не могат бързо да се зареждат с гориво, гонката става по-малко свързана с пилота, а повече с отборната логистика. "Хич не е вълнуващо. Защото няма да можеш да обикаляш пистата повече от час", казва Тойода. "Състезанията, в които участвам, са предимно за издръжливост, така че с настоящите електромобили, това няма да е гонка между коли, а състезание за време за зареждане, смяна на батерии или нещо подобно", добавя той.

Тойода вярва, че компанията трябва да продължи да следва пътя на най-малкото съпротивление, когато става въпрос за намаляване на въглеродните емисии, независимо дали това означава производство на повече хибриди, електромобили или и двете. Засега обаче той е доволен да се придържа към бензиновите двигатели с висока производителност и да остави следващото поколение да се справи с електрификацията. "Следващият майстор-пилот ще трябва да поеме това предизвикателство. Това ще бъде негова работа", казва той.

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    CFM56 ( преди 2 месеца )
    Искрено се надявам някой ден, начело на Toyota да застане разумен, балансиран в схващанията и разбиранията си японец, човек с познания към необходимостите в автомобилният свят и усет към естетиката и приятните форми. Без скандални леки изхвърляния и също да отхвърля изтрещяни лапешки концепции а ла NFS, само защото някой казал Toyota са скучни. Не можеш да бъдеш всичко с един модел. Както спортните "тунинг" линии нямат място в луксозен естетически седан/лимузина.Дотогава.. жалко за Toyota.
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 17 ( преди 2 месеца )
    Вярно ли си търсил на кои места е автомобила на xiaomi на състезанията за последните 20 години в сравнение със Toyota? Ако искаш можеш да провериш колко повече автомобила от xiaomi е продала Toyota през 2023 година, за да блесне още повече?
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Тротинетка, Тойота е най-голямата автомобилна компания, с най-големите и стабилни печалби и най-многото доволни клиенти. За какво са им пропагандните партенки на Нюрбургринг?
  • #17
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Мен да ме е срам?!? Или Тойота защото са спечелили титли в състезанията?!? Това е някакъв прототип - защо не направиха обиколка със сериен?!? Като са толкова бързи защо не се състезават?!?
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 2 месеца )
    Спорта Има различни дисциплини. Това ми звучи като да кажеш, че някой маратонец понеже е световен шампион, няма световна титла по спринт само защото не се е пробвал? Толкова ли няма една спортна Toyota която да е стъпила на нюрбургринк за да и кажеш времената или те е срам? Нали според статията електромобилите не стават за спорт? Какви са постиженията на най-наточената не серийна Toyota в сравнение с първия автомобил на производител на мобилни телефони?
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Тойота има доста победи в автомобилизма - напр е печелила 24 часа на Льо Ман от 2018 до 2022. Ако отиде да направи обиколка на Ринга с този автомобил със сигурност ше даде по-добро време
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Аз съм написал, че няма официално за сериен автомобил. На кого му пука за прототипи, особено ако са по-бавни от серийни. При прототипите има едно Порше с V4 което е направило невъзможните 5:19.546, а те 2024г не могат да бият времето на Lamborghini от 2018
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Времето на xiaomi си е официално. Не го търсиш на правилното място. При прототипите е, защото производството тогава още не беше започнало. Но дори в този списък с не серийни автомобили, Toyota е доста далеч назад с около минута по-бавно. Е това ако не е забавно, значи xiaomi не е забавен автомобил. Няма как да е забавен за шофьора на тойотата отзад.
  • #12
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Времето на xiaomi си е официално. Не го търсиш на правилното място. При прототипите е, защото производството тогава още не беше започнало. Но дори в този списък с не серийни автомобили, Toyota е доста далеч назад с около минута по-бавно. Е това ако не е забавно, значи xiaomi не е забавен автомобил. Няма как да е забавен за шофьора на тойотата отзад.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    Xiaomi нямат официално време на Нюрбургрин със сериен автомобил. Има обявени времена за китайски писти и напр. на Zhejiang Circuit SU7 Ultra е с 10-то време, след Порше 911 Турбо