IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Шефът на Toyota: Спортните коли миришат на бензин и вдигат шум!

Електрическите модели не са вълнуващи на пистата, категоричен е Акио Тойода

Ако сте фен на поетия наскоро от Toyota път към достъпните спортни автомобили, трябва да благодарите на бившия изпълнителен директор и настоящ шеф на компанията Акио Тойода. Ролята му в разработването на GR Corolla му донесе специално издание, кръстено на неговото алтер его от пистите, и му спечели неофициалната (но въпреки това важна) титла "майстор пилот".


Toyota


В интервю за Automotive News Тойода казва, че докато е на поста си в Toyota, ще продължи да се застъпва за спортни автомобили, които осигуряват същите дълбоки усещания, които той обича. "В Toyota винаги ще има хора, страстно отдадени на разработването на електрически спортни коли", казва Тойода. "Но за мен, като майстор пилот, моето определение за спортен автомобил е нещо с миризма на бензин и шумен двигател". Това е една от ключовите причини, поради които Тойода, запален пилот, няма интерес да участва в изцяло електрическа състезателна серия.

Другото нещо, което спъва електрическите спортни автомобили, е цената. "Toyota е марка за масови коли, така че трябва да помислим и за достъпността дори при напълно електрическите автомобили", посочва Тойода. "Когато Toyota има капацитет да предложи достъпни такива, може би това ще бъде моментът, в който аз, като майстор пилот, ще представя електрически спортен автомобил".


Toyota


Същите ограничения, които възпират мощните електромобили на улицата, причиняват още по-големи проблеми на пистата. Тъй като електрическите състезателни коли не могат бързо да се зареждат с гориво, гонката става по-малко свързана с пилота, а повече с отборната логистика. "Хич не е вълнуващо. Защото няма да можеш да обикаляш пистата повече от час", казва Тойода. "Състезанията, в които участвам, са предимно за издръжливост, така че с настоящите електромобили, това няма да е гонка между коли, а състезание за време за зареждане, смяна на батерии или нещо подобно", добавя той.

Тойода вярва, че компанията трябва да продължи да следва пътя на най-малкото съпротивление, когато става въпрос за намаляване на въглеродните емисии, независимо дали това означава производство на повече хибриди, електромобили или и двете. Засега обаче той е доволен да се придържа към бензиновите двигатели с висока производителност и да остави следващото поколение да се справи с електрификацията. "Следващият майстор-пилот ще трябва да поеме това предизвикателство. Това ще бъде негова работа", казва той.

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До #2 ( преди 7 месеца )
    Ламбо, Ферари или Порше били таралясници?!? Далеч си от автомобилен фен. Истински ценна кола е тази с емоция и характер. Електричните са скучни, пък ако ще и да ускоряват за под секунда.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 7 месеца )
    Бъркаш понятията. Едно време избора беше, дали да си купиш бърз спортен автомобил или бавен практичен за ежедневието. Днес въпросът е дали да си купиш бърз спортен автомобил или още по-бърз практичен автомобил за ежедневието и естествено повечето хора предпочитат второто.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Проблемът на достъпните спортни коли е че вече няма достатъчно голям пазар за тях и производителите не могат да си избият разходите за разработка. Светът застаря и обедня. И сега се търси само практичност за ежедневието. Малкото останали млади ентусиасти пък не могат да си позволят спортни коли. Затова на пазара вече няма нито едно спортно купе на достъпна цена. Дори и тази Corolla GR трудно минава за достъпна със стартова цена 40 000 долара и като добавиш екстрите отива на 50к.
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    До 5 ( преди 7 месеца )
    Последно за забавление или за спорт ще говорим? При спорта първото място се печели на база време.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Мъдър човек
  • #5
    8 rate up comment 4 rate down comment
    до 3 ( преди 7 месеца )
    И какво като дава такова време? Въпроса е дали е забавна. Мазда МХ5 дава 8:30 на Нюрбургринг пък е обявена за една от най-забавните за каране коли. Скоро в тубата бях гледал сравнение между Айоник 5 Н срещу БМВ 2 серия за същите пари, ако не се лъжа времената им бяха сходни, но и двамата водещи бяха единодушни че БМВ-то е далеч по-забавно. А Хюндая по-практичен. При положение че при електричките той и Тайкан са върха в това отношение.
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Audi sport ( преди 7 месеца )
    Прав е човека с много точно изказване
  • #3
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Xiaomi отваря трети магазин в София преди пет дни за отбелязване на годишнината си от създаването на компанията. От една година произвежда и електромобили като с първия си и единствен модел, направи обиколка на нюрбургринг за 6:46 минути. Дали този първи опит за производство на автомобили може да послужи за спорт и колко по-добри са Toyota в този спорт?
  • #2
    0 rate up comment 15 rate down comment
    10LD-DiN0-ДртiйМЕН! ( преди 7 месеца )
    Toyota-Б0С: Спортните коли миришат на бензин, мърсуват и унищожават скорорстно ОКолната ни среда, вдигат неимоверен шум и са вредни за Природата и нежелани от ЕКОлози и защитниците й! Независимо, че Ел. моделите определено не са чак толкова вълнуващи на пистата, казва Акио Тойода, все пак по-добре и по-рационално и доста по-ЙЕФТИНКо ще минете с някой от тези модерни, новоразработени и актуални модели, отколкото таралясниците на Ферари, Ламбо, ББугатти, Порш и сите останали умирающи бара4ки......
  • #1
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тавареш...чуваш ли?. Ето това трябваше да направиш в Стелантис, а не да ги превърнеш в фабрика за косачки или Е-недоночета.