IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Tesla не може да се отърве дори от атрактивния Model Y

Проблемите в компанията се задълбочават след 71% срив на пeчалбата

Въпреки гръмките обещания на Илон Мъск и дългогодишната репутация на Tesla като новатор в областта на електрическата мобилност, обновеният кросоувър Model Y от моделната 2026 година , представен през януари, в момента не отговаря на очакванията на компанията. Модификацията Launch Series, която преди това се свързваше с повишено търсене и незабавни продажби, сега остава сякаш незабележима за клиентите: десетки чисто нови електрически автомобили, оборудвани с пълен пакет от опции, продължават да събират прах в складове на компанията.


Tesla Model Y


Въпреки факта, че тези електрически превозни средства са готови за незабавна доставка, няма списъци с чакащи за покупка. Tesla, от своя страна, продължава да добавя нови бройки към официалния си уебсайт за поръчка, което показва системен проблем с търсенето. Цената на този автомобил започва от 59 990 долара, но поради федерална субсидия от 7500 долара, американски купувач може да очаква намаление на цената до 52 490 долара. В същото време дори подобна корекция не стимулира търсенето, което е доста тревожен сигнал за марката, която преди това оформяше модата за електрически автомобили в света.

Серията Model Y Launch се съхранява в складове в няколко ключови региона за пазара - включително Кънектикът, Масачузетс, Ню Йорк, Роуд Айлънд, Ню Джърси и Вашингтон. Заслужава да се отбележи, че не говорим за базовата конфигурация, а за електрически кросоувъри със задвижване на всички колела и двумоторен силов агрегат, които впечатляват с техническите си характеристики: пробегът е до 526 км с едно зареждане с 19-цолови джанти и до 488 км с 20-цолови. С помощта на функцията Acceleration Boost, електрическият автомобил може да ускори до 97 км/ч за 4.1 секунди, а максималната скорост е 201 км/ч. Но дори тези параметри, които доскоро впечатляваха потенциалните клиенти, вече не са определящи в условията на силната конкуренция.


Tesla Model Y


Ситуацията с Model Y може да се разглежда като част от по-дълбока криза в Tesla, която става все по-очевидна през последните месеци. През първото тримесечие на 2025 година компанията е продала 128 000 автомобила в САЩ - с 8.6% по-малко отколкото през същия период на 2024-а. В същото време пазарът на електрически превозни средства като цяло расте с около 10%, което показва, че Tesla губи лидерската си позиция дори в собствения си сектор.

Още по-лоша изглежда ситуацията в Европа, където на фона на засилената политическа активност на Илон Мъск и агресивното популяризиране на китайски марки, компанията е отбелязала двуцифрен спад в продажбите. Според резултатите от тримесечието, Tesla регистрира рекордните 71% намаление на нетната печалба, което за пореден път подчертава мащаба на финансовите ѝ проблеми.


Tesla Model Y


Всъщност, новата серия Model Y Launch Series, вместо да се превърне в имиджов флагман и търговски хит, ясно демонстрира как стратегическите грешки в изчисленията, пренасищането на пазара, променящите се настроения на потребителите и засилващата се глобална конкуренция могат да доведат дори един технологичен гигант в зоната на силна турбулентност.

Ако ситуацията не се промени в близко бъдеще, Tesla рискува да загуби не само темпа си на растеж, но и доверието на инвеститори и поддръжници, които преди това възприемаха марката като символ на прогрес и технологична революция.


0 от 500
  • #11
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    Единственото спасение за Тесла е да престанат да заблуждават хората, че правят извънземни, безаналогови коли и да признаят, че са ширпотреба като останалите електрички. Съответно, да свалят цените с поне 30%.
  • #10
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    От техническа гледна точка колата е много добра. Само допреди 5 години такива параметри не се предлагаха или бяха с двойна цена. По мое мнение пазарът се пренасити. Особено в ценовия диапазон 110-130 хил.
  • #9
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Къде се скри Тротитротката от срам,без неговата реклама Тесла продава все по малко електрокошници.
  • #8
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Тъмни облаци надвиснаха над Тесла.А нашия теслюнафт тротинетката чертаеше едни Екселски таблици с прогнози за геометрична прогресия,да ти падне шапката.Математик,та дрънка.
  • #7
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До Аха, ами той и като напусне правителството какво точно ще свърши в Тесла? Той огромните репутационни щети вече ги е нанесъл и не смятам, че са поправими. Оттам нататък той работното си време и без това прекарва в Туитър, така че дали ще виси в Туитър от Вашингтон или от централата на Тесла, голяма разлика няма. Тесла безвъзвратно загубиха Европа, Китай и гласоподавателите на демократическата партия.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Или представи си, че си купуваш апартамент с инвестиционна цел. Можеш да смяташ как ще си избиеш инвестицията от наеми. А можеш да смяташ и как ще си избиеш инвестицията от ръста на цената на имота.
  • #5
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това за мен е огромната разлика между Европа и САЩ. В Европа цената на една компания се базира на реалната стойност. Примерно имаш средно по 100 хиляди евро на година печалба и смяташ инвестиция 10 години и даваш оценка на компанията 1 милион евро. А в САЩ имаш средно по 1 долар на година печалба. Обаче разчиташ на това, че цената на акциите ще расте с по 20% на година и даваш оценка на компанията от 100 милиона.
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Аха ( преди 1 месец )
    Акциите се дигат, защото се очаква Мъск да напусне правителството. Този месец му изтича срока. Всичко е спекулация и продаване на въздух. В момента Тесла се управлява от китайците, основно се произвежда в Китай. Но предвид политиката на Тръмп, китайците се изтеглят от сащ. Преди около два месеца, имаше на клип изказване на сенатор от Тексас: Елате да видите какво става в завода в Тексас, крупно габаритна сглобка. това им е производството в сащ. Китайците я ползват като врата към сащ.
  • #3
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами не е ясно, защото Тесла вече е пирамида от породата too big to fail. Като фалира, бая американци ще останат без пенсии. Освен това липсата на реална стойност не означава, че не могат да имат огромна (и растяща) цена. Това е като крипто валута. Тя реална стойност няма, обаче си има цена и цената си расте. Така и Тесла като компания реална стойност няма да има и всяка година може да си цъка някаква загуба, обаче едновременно с това може да има пазарна капитализация от трилион.
  • #2
    16 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Кога да чакаме фалита и разтурването на цирка?