Казват, че ръчната скоростна кутия е символ на надеждност. В повечето случаи това наистина е така, но не винаги. Някои от тях могат да превърнат живота на собственика на автомобила в поредица от ремонти. В галерията ви представяме четири 5-степенни скоростни кутии, които се повреждат по-често от други. Виене на лагери, счупени синхронизатори, крехки диференциали - дори феновете на такива автомобили не харесват тази скоростна кутия.
4 от най-проблемните ръчни скоростни кутии (ГАЛЕРИЯ):
Основният проблем са слабите синхронизатори. С течение на времето втора и трета предавка започват да се включват трудно, а задната може дори да изисква няколко опита. Лагерите на първичния вал също се повреждат. Техният вой "на студено" често се бърка с особеност на работата им, докато звукът не се превърне в ужасно бръмчене на всяка скорост. Към това може да се добави вечното "потене" на уплътненията и необходимостта от редовна смяна на маслото.
Има обаче и добри новини - с навременно поддържане, F5M4 може да издържи над 200 000 км. Основното нещо е да не се пренебрегват първите симптоми и да се използва оригинално масло. Както и да се забрави за резки потегляния с превъртане на колелата.


0