fallback

ЕС ще определя и какво да се слуша в колата

Производителите на автомобили са длъжни да дават приоритет на определени радиостанции

Съвременните информационно-развлекателни системи - като Tesla Media Player или интерфейсът в BMW и Audi, трябва да осигурят лесен достъп до различни медийни ресурси, включително местни радиостанции. Това е необходимо, за да се спази законодателството на ЕС, което изисква прозрачност и недискриминация при показването на съдържание, така че обществено значимите радиостанции да не се окажат в дъното на списъка и да не загубят достъп до аудиторията.

Това означава че автомобилните производители имат отговорност да гарантират, че радио каналите, които излъчват местни новини или културни програми, са лесно достъпни и имат равен достъп до платформата в сравнение с комерсиалните радиостанции. Законодателството също така изисква системите в автомобилите да предоставят на потребителите бърз достъп до местна информация, като новини за задръствания или инциденти, без да ги разсейват от шофирането. Важно е тези функции да са интегрирани по такъв начин, че шофьорите да могат лесно да намерят необходимата им информация.

В същото време продуцентите са задължени да оповестяват принципите на сортиране на медийното съдържание в ЕС и да гарантират, че всички оферти, включително тези с обществена стойност, се показват при равни условия. Това елиминира дискриминацията в полза на станциите с търговска насоченост и помага за създаването на справедлива медийна платформа, където всеки потребител може бързо да намери необходимата му информация.

Всичко това обаче е много по-лесно да се каже, отколкото да се направи. Затова и новото правило среща съпротива от страна на германски вносители на автомобили. Дилърите посочват, че за да спазват изискването, те трябва да регистрирал автомобилите си като потребителски интрефейси в държавната медийна агенция, а това струва пари, при това не малко - поне 70 000 евро на всяка марка.

Асоциацията на международните производители на моторни превозни средства (VDIK) също взе отношение по въпроса, като посочи, че от три години се опитва да намери решение на проблема. Според нея, автомобилът не може да бъде считан за потребителски интерфейс, тъй като не е предимно радио. И дори да бъде поето законово задължение за спазването на новия регламент, технически това е невъзможно.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    В момента, в който прочетох заглавието ми стана ясно, че е московска омразна пропаганда.
  • #6
    Тинтири_минитири ( преди 7 месеца )
    Казах и ще продължавам да ви го казвам: ЕС Е ЛУКСОЗЕН КОНЦЛАГЕР! Но повярвайте няма да бъде още дълго време луксозен! Тя глупостта убива!
  • #5
    Chicho_Ficho ( преди 7 месеца )
    Брюкселските зелки изгряха с поредния *** проблем, който да бъде решен за сметка на потребителите.
  • #4
    Мхм ( преди 7 месеца )
    Кви са тия *** пости имаш спотифай и тн.
  • #3
    ... ( преди 7 месеца )
    Рядко се случва заглавие да няма нищо общо със съдържанието на статията, но ето на...
  • #2
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Пореден пример как едни хора оправдават 5 цифрени месечни заплати в ЕС- администрацията.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тази работа с "радио неутралността", подобно на "Интернет наутралността", на теория е хубава, но на практика е повече от трудно да бъде следена дали се изпълнява правилно и със сигурност може да се използва като "институционална бухалка" от силните на деня срещу неудобните им "дисиденти". Сещай се наши СЕМ колко полезна работа върши...
fallback
Последни