Изложението за търговски превозни средства в Бирмингам се запомни с някои големи премиери. Сред тях представянето на новия Renault Trafic. Френската марка показа още вариант с отворена товарна платформа Goelette и вана Estafette.
И трите са базирани на новата SDV (Software Defined Vehicle) архитектура, създадена от подмарката Ampere на Renault Group. Под нея е разположена платформа тип „скейтборд“. И макар размерите на батериите да не са потвърдени, Renault обеща пробег до 450 км. Скоростта на зареждане позволява 20 минути от 15 до 80 процента капацитет.
Новата електрическа платформа на Renault е проектирана да бъде гъвкава. Компанията е произвела тези три варианта, за да демонстрира точно това. Всички имат еднакви по-ниски брони, но носят свой собствен уникален дизайн. Trafic E-Tech е със значително променен външен дизайн от настоящия модел с ДВГ. Има светеща емблема, тънки LED фарове и тесни вертикални светлини отзад. Впечатлява с изобилие от черни облицовки. И четирите колела са избутани максимално във всеки ъгъл, за да се подобри товароносимостта. Renaultтвърди, че радиусът на завой от 10,3 метра на Trafic е същият като този на суперминито Clio.
Предлагат се два варианта за батерии, като тази с дълъг пробег е с енергийно плътен никел-манганово-кобалтов пакет. По-малката (и по-евтина) литиево-желязно-фосфатна батерия може да осигури пробег от 350 км. Монтиран е един електрически двигател, който произвежда 201 к.с. Технологията „vehicle-to-load“ може да захранва инструменти и оборудване, а „vehicle-to-grid“ да изпраща енергия обратно към мрежата.
Trafic E-Tech ще се предлага в размери L1 и L2 - с товарен обем съответно 5,1 и 5,8 кубически метра. Височината на покрива от 1,9 метра означава лесен достъп до многоетажни паркинги. Вътре кабината разполага с много място за съхранение и е изработена от издръжливи рециклирани материали. Разположени са 12-инчов сензорен екран и 10-инчов дисплей за водача, които включват най-новите свързани услуги.
Goelette използва същата основна платформа и структура като Trafic, но е вариант с шаси кабина, който може да бъде оборудван с различни стилове на каросерията. Името идва от камион с отворена платформа, който Renault предлагаше през шейсетте и седемдесетте години. И това е външният вид на демонстрационния модел. Други конфигурации включват ван и самосвал, като Renault твърди, че шасито може да издържи до 1,4 тона тегло. Широка гама ще се предлага директно от завода или чрез мрежата от специалисти по конверсии Qstomize на Renault.
Estafette получава името си от търговски автомобили Renault от миналото. Фургонът е дълъг 5,27 метра, широк 1,92 метра и висок 2,6 метра. Има огромен товарен обем от 9,2 кубически метра. Външният му вид е повлиян от концепцията Estafette, представена миналата година, докато производственият модел има същата предна част като Trafic. Той е с плъзгащи се странични врати и ролетна щора отзад. Това позволява на хора с височина до 1,9 метра да се движат лесно между кокпита и товарното отделение. Хитър жест към заетите шофьори на доставки - плъзгащите се странични врати могат да се отварят с лакът, което улеснява качването на пакети.
Повече подробности ще бъдат обявени преди пускането на трите автомобила в продажба през 2026 година. Renault потвърди, че новите модели ще се произвеждат в завода в Северна Франция, където се сглобява и настоящият Trafic.