fallback

Кога икономията на гориво се превръща в проблем?

Бавното движение по скоростен път или магистрала намалява разхода, но често е опасно

Скоростта оказва пряко влияние върху разхода на гориво – и това се отнася както за бензиновите и дизеловите, така и за електрическите автомобили. Експерти официално препоръчват да не се превишава ограничението на скоростта от 90 км/ч при движение по магистрала или скоростен път, като обещават намаляване на разхода на гориво до 30%. Звучи добре, но дали е толкова просто?

разход на гориво

Теоретично намаляването на скоростта наистина позволява да се намалят оборотите на двигателя и да се постигне по-нисък разход. На практика обаче шофирането със скорост от 90 км/ч създава забележима разлика с основния поток, особено на пътни участъци, където е разрешено 120-130 км/ч.

Шофирането за дълго време при ниски скорости може да навреди на двигателя, особено на дизеловите модели. Освен това бавната кола се превръща в пречка в потока, провокирайки задръствания и увеличавайки агресивността на шофьорите. Психологическият фактор също играе роля - раздразнението на другите участници в движението може да доведе до конфликтни ситуации.

магистрала

Важно е да се има предвид, че всеки модел автомобил има свой оптимален диапазон на скоростта за пестене на гориво. За съвременните автомобили тя често е в диапазона от 100-110 км/ч. В такива случаи шофирането с 90 км/ч не дава забележими икономии и само създава неудобства.

Разбира се, намаляването на скоростта намалява тежестта на инцидентите. Но в реалните условия на магистралите придържането към 90 км/ч не винаги е най-доброто решение за безопасност, удобство и цялостна икономичност. Пестенето на гориво е важно, но към проблемите със скоростта трябва да се подхожда, като се вземете предвид реалната пътна ситуация, поведението на другите и характеристиките на автомобила.

fallback
  • #8
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Пиша за момента когато наближаваш да изпреварваш някой, но вече ти идва някой отляво каращ по-бързо и трябва да изчакаш първо той да те мине за да изпревариш и ти този пред теб, но може да се наложи преди това да намалиш за да не се блъснеш в него :D
  • #7
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Ти още малко ще искаш глоби и за каране с под 80? Наистина лошо е когато е по 1 лента в посока там вече предния и с 40 да се движи не можеш да го изпревариш на дълги участъци без риск да се отрепеш заради него
  • #6
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "когато докато някой идва от ляво този от дясно пред мен кара така, че да трябва да намаля преди да го изпреваря след като ни изпревари другия" прочетох го няколко пъти, но....
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 2. Зависи и от шофьора.
  • #4
    До 1 ( преди 2 месеца )
    Някой като бърза да се научи, че има лява лента за изпреварване за тая работа, а не да се прави на рейсър богаташ. Иначе и аз се дразня когато докато някой идва от ляво този от дясно пред мен кара така, че да трябва да намаля преди да го изпреваря след като ни изпревари другия ама какво да се прави
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Всъщност бавното шофиране е много по-опасно за околните, отколкото бързото шофиране, защото превръща дори нормалните шофьори в джигити, които правят опасни изпреварвания, защото не желаят да се движат със 70 км в час на извънградски път с ограничение 90 км
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това което пише, че има коли при които е по-икономично с над 100 отколкото с 90 е лъжа или са някакви редки многоцилиндрови модели
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Икономията е майка на мизерията. Който толкова иска да пести някакви си стотинки - да си взема автобус, влак и това е. След като си се качил в колата, караш или посред трафика или ограниченията. Иначе си опасен, също отлкова, колкот и така наречените "джигити".
fallback
Последни