fallback

Кога икономията на гориво се превръща в проблем?

Бавното движение по скоростен път или магистрала намалява разхода, но често е опасно

Скоростта оказва пряко влияние върху разхода на гориво – и това се отнася както за бензиновите и дизеловите, така и за електрическите автомобили. Експерти официално препоръчват да не се превишава ограничението на скоростта от 90 км/ч при движение по магистрала или скоростен път, като обещават намаляване на разхода на гориво до 30%. Звучи добре, но дали е толкова просто?

разход на гориво

Теоретично намаляването на скоростта наистина позволява да се намалят оборотите на двигателя и да се постигне по-нисък разход. На практика обаче шофирането със скорост от 90 км/ч създава забележима разлика с основния поток, особено на пътни участъци, където е разрешено 120-130 км/ч.

Шофирането за дълго време при ниски скорости може да навреди на двигателя, особено на дизеловите модели. Освен това бавната кола се превръща в пречка в потока, провокирайки задръствания и увеличавайки агресивността на шофьорите. Психологическият фактор също играе роля - раздразнението на другите участници в движението може да доведе до конфликтни ситуации.

магистрала

Важно е да се има предвид, че всеки модел автомобил има свой оптимален диапазон на скоростта за пестене на гориво. За съвременните автомобили тя често е в диапазона от 100-110 км/ч. В такива случаи шофирането с 90 км/ч не дава забележими икономии и само създава неудобства.

Разбира се, намаляването на скоростта намалява тежестта на инцидентите. Но в реалните условия на магистралите придържането към 90 км/ч не винаги е най-доброто решение за безопасност, удобство и цялостна икономичност. Пестенето на гориво е важно, но към проблемите със скоростта трябва да се подхожда, като се вземете предвид реалната пътна ситуация, поведението на другите и характеристиките на автомобила.

fallback
  • #18
    abc ( преди 2 месеца )
    То ние едни магистрали имаме... То са едни вълни, неравности, дупки даже. Всичко се тресе и как да караш бързо по такъв път. И виждам как, ако караш бързо може и сам да се претрепеш, ако караш пък бавно пристигат едни бързаци-състезатели...
  • #17
    До 15 ( преди 2 месеца )
    Осъзнаваш ли, че идващите зад него автомобили трябва да намалят рязко скоростта, за кратко разстояние. Има понякога над 80 км/ч разлика с него. И той е адекватен с тези 56 км/ч, а тези зад него не са, така ли? Абе, люде, вие мислите ли поне малко, преди да пишете/говорите? При 2, 5 или 10 автомобила, движещи се един след друг с 120 км/ч и налагащо им се изведнъж да убият скорост от 60 км/ч Е ли възможно да се случи инцидент по веригата?
  • #16
    carpe_diem ( преди 2 месеца )
    #10, на кучето му става лошо на завои. На магистрала или нормален път си спи и скоростта не е проблем. Аз си карам по магистрала с колкото ми се кара - дали 110 или 140, според трафика и нагънатостта на пътя. По извънградско с 90 и грам няма проблем. По завои обаче почва да се плюнчи, панира се, хипервентилира и е гадно, предполагам с деца е още по-гадно... Ама пак успявам да се движа с трафика и без да бавя никого - просто гледам колата да се движи плавно и да не е излишно бавно...
  • #15
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Е ти смятай колко трябва да е неадекватен този който те удря отзад с много по-висока скорост от теб. Че какъв шофьор е ако не може да намали с 20-30 км/ч в дясна лента та поне ако те удари да не е със смъртоносна разлика?
  • #14
    До 13-и ( преди 2 месеца )
    Ти изобщо осъзнаваш ли, че карането с ниска скорост по автомагистрала или скоростен път е опасно?Имах колежка, която всяка година ходеше по няколко пъти на рехабилитации и беше с травма за цял живот, защото е карала бавно на магистрала. Човек отзад я удря, месеци в болници, лечение и за двамата.Същото беше и с един нашенец, каращ бавно, Нацелва го отзад камион, който е карал с нормална за магистрала скорост и нашенеца остава с *** за цял живот. Страшно и опасно е да се кара бавно!!!
  • #13
    До 11 ( преди 2 месеца )
    Доста глупаво наказанието за ниска скорост да е по-голямо от това за висока
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За тези, дето винаги имат оправдание, че жената, детето, тъщата или животинката имат проблеми с високата скорост - влакчето, автобусчето и по живо и по здраво на път.
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Най-хубавото лечение за бавно каращите е жестоки глоби. По-големи от тези, дето карат над ограничението. Не може на магистрала да се кара с 70-80 км/ч. За такива си има второкласни и първокласни пътища. Правят минимално ограничение за автомобили 90 км/ч(за камиони 80). Които карат с по-малко от 90, да хващат първокласните пътища. Глоба минимум 200 лева и отнемане на 3т. При рецидив, да се глобяват петорно и да се отнемат 15т. При нов рецидив - глоба минимум 10 000 лв + отнемане на книжката.
  • #10
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз карам по-бавно защото кучето му става лошо, който е бързал да е тръгнал рано, в момента в който карам повече от минималната не съм нарушил нищо.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    4-ти, защо визираш само магистрала? По първокласните е масова практика да се кара 60-70, което наистина изнервя, ако е интензивен трафика, защото не всеики може да изпревари и се започват глупостите. На магистлата, аиде има една лента още, който иска да кара с 90, хубаво, зад камионите (дори във въздушния тунел ще икономиса). Но тръгне ли да изперва, да даде малко газ, а не да се влачи пак. Толерантността трябва да е от двете страни..
fallback
Последни