IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Русия автомобилният пазар се сгромолясва

Лада Гранта вече се предлага за 5900 евро, но потребителите нямат пари

Пазарът на нови автомобили в Русия се сгромолясва и индустрията вероятно ще се нуждае от пряка помощ от държавата, за да компенсира поне частично загубите, твърди Алексей Калицев, председател на браншовата Асоциация на автомобилните производители. Калицев не посочва числа, но по данни на друга браншова организация, АЕВ, през март 2025 продажбите са с шокиращите 45% по-ниски от същия месец на миналата година.
  
    
Лада Гранта
След драстичното поскъпване на колите в Русия през 2022 и 2023, сега цените гонят дъното. Нова базова Гранта се предлага за 550,000 рубли, или около 11,500 лева
  
     
В предишните две години руският пазар показа признаци на възстановяване след срива, настъпил след началото на войната в Украйна (-59% през март 2022). Но сега интересът към новите автомобили е спаднал драматично, въпреки чувствителното понижаване на цените от повечето дилъри. Заради залежалите цени някои търговци предлагат базовата Лада Гранта за 550,000 рубли - едва около 5,900 евро - но въпреки това няма купувачи. "Продължаването на сегашната тенденция може да доведе до дълбока криза в индустрията, която ще изисква спешна подкрепа от държавата", смята Алексей Калицев.
  
   
Алексей Калицев, Русия, асоциация
Според шефа на браншовата организация на производителите Алексей Калицев, автомобилната индустрия в Русия ще се нуждае от "спешна подкрепа" от държавата
  
     
Данните за автомобилния пазар - традиционен лакмус за състоянието на икономиката - подхранват предположенията, че Русия вече започва да усеща с пълна сила тежестта на войната и санкциите. В първите три години от войната държавата подкрепяше икономиката и потреблението с приходите от петрол и газ, но сега тези резерви са изчерпани, а понижаването на глобалните цени на енергоносителите след радикалните мерки на Тръмп допълнително разтяга руския бюджет.
 
         

0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Сигурно.
  • #12
    5 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защо пък потребителите да нямат пари? Аз следя тамошен авто влог и реекспорта им върви бясно. Ако при нас продажбите на Дачия паднат с 30-40 процента, това означава ли, че сме спрели да внасяме по около 250 000 коли както сега? Хайде по-сериозно, моля!
  • #11
    14 rate up comment 0 rate down comment
    БайБоцимир ( преди 1 месец )
    Всичко е по план!
  • #10
    20 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    Не е чак толкова апетитен руския пазар. Първо сега може да се свие под милион бройки на година. Второ Лада държи голяма част от него. И трето там вървят предимно по-евтини и локализирани, т.е. с малка печалба, модели. И тепърва да започваш наново в нестабилна среда ще е доста рисково.И не на последно място в обозримо бъдеще ще създава лош имидж. А видяхме Мъск какво направи на Тесла с лош политически имидж
  • #9
    19 rate up comment 3 rate down comment
    до 8 ( преди 1 месец )
    Зависи от компанията. Има достатъчно компании, които са готови да си плащат корупцията, за да продават на голям пазар. Други не са. Например навремето Гугъл реши твърдо, че няма да танцува по свииррката на китайската комунистическа партия и се изтегли напълно от Китай. Но много други компании останаха.
  • #8
    23 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    интересно ще има ли кой да се върне на руzzкия пазар при липсата на каквито и да е гаранции за инвестициите и при цялостна дискредитация на всички международни правни норми на мястото на западните автомобилни компании ще си продължавам да продавам на трети съседни страни и който иска да си ги купува от там на пазарни цени с мита данъци и без сервизно обслужване гаранционна подръжка и следпродажбено обслужване и така докато на *** им се изпари и последното им желание да бъдат най великите
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Или е някаква странна манипулационна тактика, или това е само върхът на айсберга.
  • #6
    23 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Кой да си купи кола при 28-30% лихва? Който имаше пари кеш, вече си е купил, хем и инфлацията да не му ги изяде.
  • #5
    5 rate up comment 24 rate down comment
    Сериозно ( преди 1 месец )
    Статията е вярна. Максимално манипулативна, извадена от контекста. Само около 30% от случващото се в Русия, зависи от нея. Другото не зависи от тях, но това СЛУЧАЙНО е пропуснато. Част от него е същото и за ЕС, но не е написано.
  • #4
    23 rate up comment 1 rate down comment
    до 2 ( преди 1 месец )
    Това са само слухове и то от руски медии. Не знам каква им е ползата освен да дискредитират марките. А дори да искат - къде ще се върнат? Заводите им бяха прибрани и или са дадени на китайци, или вече не могат да произвежат коли. За да се върнат ще минат поне 2-3 години да се организира всичко.