IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как се прави бизнес с Русия: Renault да плати $1.3 млрд. за активите, които продаде за 1 рубла

Западните компании масово отстъпиха руския си бизнес с опция за обратно изкупуване, но тя явно няма да бъде зачетена от Москва

Ако Renault иска да си получи обратно "АвтоВАЗ", чиито активи бе принудена да продаде на руската държава през 2022 за 1 рубла, ще трябва да прати поне 112.5 милиарда рубли (1.3 млрд. долара), заяви руската компания, цитирана от ТАСС. Французите отстъпиха мажоритарния си дял в "АвтоВАЗ" срещу символична сума, но с условието в рамките на 6 години да имат право да го откупят обратно. Сега обаче руската страна е напомпала цената с аргумента, че е инвестирала тези средства в "модернизиране" на заводите.
  
   
Renault, АвтоВАЗ, Толиати
Renault уж трябваше да има възможност да откупи обратно АвтоВАЗ за 1 рубла
  
    
Renault държеше 67.6% от "АвтоВАЗ" преди руската инвазия в Украйна и подмени изцяло производствените линии, моделите (с едно изключение) и доставчиците на заводите в Толиати и Ижевск. Отделно Renault имаше и завод в Москва, който обаче бе продаден извън тази сделка и не подлежи на обратно изкупуване - сега там се сглобяват китайски електромобили под марката "Москвич".

Заявлението на "АвтоВАЗ" е ясен знак, че западните компании, много от които принудително отстъпиха бизнеса си в Русия с опцията за обратно изкупуване, няма да получат такава възможност, дори да бъде постигнато мирно споразумение и санкциите да оппаднат.

Изпълнителният директор на "АвтоВАЗ" Максим Соколов обясни пред ТАСС, че е "напълно логично Renault да възмезди руската държава за направените инвестиции". Соколов не уточни какви точно са тези инвестиции, само подчерта, че при Renault те са били около 20 милиарда рубли годишно, а след това са скочили до 27.5 милиарда през 2023 и 40 милиарда миналата година.
  
     
Лада Искра, Dacia Logan
Единственият "самостоятелен" нов модел на "АвтоВАЗ", разработен след оттеглянето на Renault, е Лада Искра. Соколов твърди, че тя "само отчасти" е копие на Dacia Logan (долу)
  
        
"АвтоВАЗ" продължава да произвежда основно модели, които са интелектуална собственост на Renault, като Granta, Vesta и Largus. За последните години компанията е разработила само един нов модел - "Искра", който е на практика адаптирано за руските условия копие на Dacia Logan. При нарастващото разочарование на руските потребители от нискокачествения китайски внос обаче, през миналата година "АвтоВАЗ" отчете сериозен ръст в продажбите - 30% повече в сравнение с 2023 и двойно над резултата от 2022, когато Renault се оттегли.

Говорител на Renault коментира пред Reuters, че завръщането на компанията в Русия е "много слабо вероятно", независимо от хода на политическите преговори за край на войната.
 
      

 

0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Наблюдател ( преди 4 седмици )
    Леле, що *** има тука!
  • #24
    11 rate up comment 10 rate down comment
    DOGE ( преди 4 седмици )
    Бре, много ***, много чудо се навъдило тук. Интересно ми е на колко години са тукашните русомразци и към коя фондация са се записали (човек иска и той да изкара някой лев). Нека да го кажем така ако китайските коли не бяха по-добри от към цена-качество нямаше да са първи на азиатските пазари и да им налагат ЕС мита. А по отношение на Западно Европейските *** си има приказка "Да би мирно седяло, не би чудо видяло".
  • #23
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Васко ( преди 4 седмици )
    Ако това са реални ивестиции трябва ли да бъдат подарени на Рено.
  • #22
    11 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Все тая. След още 5 години активите им пак ще са около 1 рубла. Ще се произвеждат стари и некачествени автомобили с остаряла техника. Великите каквото могат - крадат. И не мислят за утре
  • #21
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 седмици )
    Иване, пий си хапчетата бе човек. Никой не реве за нищо, само в твоите фантазии.
  • #20
    31 rate up comment 24 rate down comment
    Иван бакалина ( преди 4 седмици )
    Екстра. Рено да са мислили преди да се махнат.Всички знаехме,че ще дойде ден ,когато ще трябва да се връщат( всички) Защо беше този цирк със санкциите и с демонстрацията на солидарност. Намериха на кого да се правят на велики ( западните компании ) сами се простреляха в крака,а сега .......СЪЛЗИ!
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Коментар #6 ( преди 1 месец )
    Е Иво Инzжее
  • #18
    29 rate up comment 20 rate down comment
    Гого ( преди 1 месец )
    Е, моделите са интелектуална собственост на Рено, да им забранят производството и продажбата им, и да си останат руSSнаците само с Искрицата, понеже са страхотни бизнесмени и автомобилопроизводители От както съществуват едно нещо не са направили сами, всичко е само кражба, копиране, следвоенно присвояванестрашни см0тляци са
  • #17
    20 rate up comment 12 rate down comment
    Конкретно ( преди 1 месец )
    АвтоВАЗ от години са в списъка за санкционирани. Нямаха достъп дори до ABS западни технологии. Отне им време за да се адаптират, в момента имат и вариаторни автомати с ресурс около 200 хил км (Jatco). Съвзеха се и имат стабилни продажби, даже се чака 3-4 месеца за нова кола. Пък в Русия най-продавани са тойотите паралелен внос. Има доста китайски модели дето изкарват по 4+ години без сериозен ремонт. Geely Manjaro е хит там. Като цяло си имат и немските премиуми + малко отгоре за вноса.
  • #16
    20 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    когато европа въведе персонални санкции за всеки един руzzки гражданин и забрана за влизане на територията на евросъюза на туристи и започне да депортира руски граждани независимо дали са дисиденти избягали от мобилизацията включително лица със смесени бракове до трето поколение и докато не си реформират обществото нямат работа в цивилизованите страни