Живеем в епохата на скучни, почти неотличими един от друг SUV и кросоувъри. Но ако се съди по трескавия интерес, който новината за възраждането на Honda Prelude предизвика, мнозина от нас все още помнят с носталгия времето, когато на пазара имаше и непрактични, но предизвикващи чиста радост купета с по две врати. Като се започне от евтините, но очарователни дребосъци като Opel Tigra, Ford Puma или Honda CRX, и се приключи с истинските спортни машини. Нека си припомним най-великите спортни купета от 90-те години, надявайки се тайно и други производители да осъзнаят като Honda, че тази пазарна ниша съвсем не е изчезнала безследно.
Най-великите купета на 90-те години (ГАЛЕРИЯ):
Освен това Audi Coupe даваше щедър избор от 4-, 5- и 6-зилиндрови двигатели, като петцилиндровият с добавено турбо и система за задвижване на четирите колела ни даваше 217 коня в наточеното S2.
Eдинственият проблем на Coupe бе дебелата сянка на легендарния му предшественик - оригиналното Audi quattro, или Ur-quattro, както го наричат в Германия. Купето нямаше чак толкова изразен спортен характер - част от емоциите бяха пожертвани за повече стабилност и безопасност. Това не се хареса на феновете. Парадоксално, наследникът му ТТ, който още повече се отдалечи от спортното поведение, бе посрещнат много по-добре. Но от днешна гледна точка, Audi Coupe е фантастичен автомобил. На все още разумни цени.


0