fallback

Най-търсените коли на старо в България през 2025

Бум в интереса към Kia Sportage и Hyundai Tucson, масов отлив от малките градски коли

В началото на 2024 година българският пазар постигна най-доброто съотношение между нови и втора ръка автомобили в историята си. Година по-късно обаче тенденцията се е обърнала: докато регистрациите на нови коли в МВР имат 3% спад на годишна база през първото тримесечие, тези на употребявани нарастват с 6% до общо 60 984 леки автомобила (категории М1 и N1), показва традиционната справка на Automedia.bg. Цели 58% от всички внесени нови коли у нас през 2025 са на възраст над 10 години, и още 16% са между 5- и 10-годишни.        Графика, български пазар, нов внос, Q1 2025, стари срещу пнови                 Пазарът втора ръка в България се променя с бързи темпове, е другото ни заключение от прегледа на регистрациите. Купувачите продължават да се отдръпват от малките градски коли, които в миналото бяха гръбнакът на пазара. За сметка на това постоянно расте интересът към SUV моделите.

В сравнение с първата четвърт на 2024, марката с най-голям ръст на вторичния пазар е Tesla - 57%, но от относително ниска база. Сериозен ръст отчитат също Land Rover, Porsche, Jeep, Lexus, Hyundai и Kia.         Графика, български пазар, втора ръка, на старо, най-голям спад, най-голям ръст, марки               За сметка на това сериозен спад има при Honda, Subaru, Alfa Romeo, Chevrolet и особено при Dacia.        

Топ 10

Моделите с най-голям ръст на годишна база: Kia Sportage - 42% Hyundai Tucson - 38% Jeep Grand Cherokee - 35% VW Caddy - 34% Audi Q5 - 30% BMW X5 - 26% Audi Q7 - 26% BMW X3 - 24% Ford Transit - 20% VW Tiguan - 17%

От десетте модела с най-голямо увеличение в регистрациите тази година, цели осем са SUV, начело с Kia Sportage и Hyundai Tucson. Двете изключения са лекотоварни модели - VW Caddy и Ford Transit.

От значимите за пазара модели най-голям спад на годишна база също има SUV - Mercedes ML/GLE, където свиването е с цели 34%. При Dacia Duster на старо спадът е 29%. Но това са изключенията, потвърждаващо правилото: най-видимо намалява интересът към малките градски коли и минивановете: Opel Zafira (-26%), Honda Civic (-23%), Toyota Yaris (-18%), Ford Focus (-17%), Opel Meriva (-16%), Skoda Fabia (-11%), Renault Clio (-10%), Honda Jazz (-10%), Opel Corsa (-9%).                   Най-продаваните модели на старо у нас, 2025 (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #6
    До №5 ( преди 2 месеца )
    Точно това исках да напиша и аз, но видях , че сте ме изпреварил!
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    20- годишна тойота или хонда е на светлинни години от нова лада
  • #4
    до 2 ( преди 2 месеца )
    Те са тези, които купуват 20-годишни тойотки и хонди, които са долу-горе на същото ниво като Лада. Като са свикнали на кеннеефф, не могат да карат нищо друго.
  • #3
    гоуфо ( преди 2 месеца )
    е сила
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Интересно защо българските копейko поклоници не си купуват лади?
  • #1
    Ами ( преди 2 месеца )
    Тази класация е съвършенно излишна. VW Golf пак е 1, а после са всички останали.
fallback
Последни