fallback

Най-търсените коли на старо в България през 2025

Бум в интереса към Kia Sportage и Hyundai Tucson, масов отлив от малките градски коли

В началото на 2024 година българският пазар постигна най-доброто съотношение между нови и втора ръка автомобили в историята си. Година по-късно обаче тенденцията се е обърнала: докато регистрациите на нови коли в МВР имат 3% спад на годишна база през първото тримесечие, тези на употребявани нарастват с 6% до общо 60 984 леки автомобила (категории М1 и N1), показва традиционната справка на Automedia.bg. Цели 58% от всички внесени нови коли у нас през 2025 са на възраст над 10 години, и още 16% са между 5- и 10-годишни.        Графика, български пазар, нов внос, Q1 2025, стари срещу пнови                 Пазарът втора ръка в България се променя с бързи темпове, е другото ни заключение от прегледа на регистрациите. Купувачите продължават да се отдръпват от малките градски коли, които в миналото бяха гръбнакът на пазара. За сметка на това постоянно расте интересът към SUV моделите.

В сравнение с първата четвърт на 2024, марката с най-голям ръст на вторичния пазар е Tesla - 57%, но от относително ниска база. Сериозен ръст отчитат също Land Rover, Porsche, Jeep, Lexus, Hyundai и Kia.         Графика, български пазар, втора ръка, на старо, най-голям спад, най-голям ръст, марки               За сметка на това сериозен спад има при Honda, Subaru, Alfa Romeo, Chevrolet и особено при Dacia.        

Топ 10

Моделите с най-голям ръст на годишна база: Kia Sportage - 42% Hyundai Tucson - 38% Jeep Grand Cherokee - 35% VW Caddy - 34% Audi Q5 - 30% BMW X5 - 26% Audi Q7 - 26% BMW X3 - 24% Ford Transit - 20% VW Tiguan - 17%

От десетте модела с най-голямо увеличение в регистрациите тази година, цели осем са SUV, начело с Kia Sportage и Hyundai Tucson. Двете изключения са лекотоварни модели - VW Caddy и Ford Transit.

От значимите за пазара модели най-голям спад на годишна база също има SUV - Mercedes ML/GLE, където свиването е с цели 34%. При Dacia Duster на старо спадът е 29%. Но това са изключенията, потвърждаващо правилото: най-видимо намалява интересът към малките градски коли и минивановете: Opel Zafira (-26%), Honda Civic (-23%), Toyota Yaris (-18%), Ford Focus (-17%), Opel Meriva (-16%), Skoda Fabia (-11%), Renault Clio (-10%), Honda Jazz (-10%), Opel Corsa (-9%).                   Най-продаваните модели на старо у нас, 2025 (ГАЛЕРИЯ):

       

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Има и нещо друго - процеса е двустранен. Да кажем, че българите обичат VW, хАудита, мерцове и БВМта като посочените горе, обаче и Джамбазина (с главно Д) като внася преимуществено определени коли, такива и ще се вземат. Ще се каже веднага, "Е, па, джамбазино какво да внесе като народО си сака гоУфо"?!? Колкото повече избор има, толкова по-различна идва класацията. А и фенщината е до време. От един момент нататък икономически най-изгодната кола става и най-желана.
  • #15
    анонимен ( преди 2 месеца )
    По пътищата виждам друга картина, но щом статията казва, ще вЕрвам
  • #14
    Ами ( преди 2 месеца )
    в топ 10 на класацията има съмо една случайна хонда за цвят. Очевидно само германските автомобили издържат изпитанието на времето и родните пътища.
  • #13
    Enzo ( преди 2 месеца )
    60% коли над 20 години. В същото време пазарът на недвижими имоти бележи такива върхове, че един 2 стаен коптор в кв. Витоша в София, струва 140 хил. евро. И се надпреварват кой да го купи. Значи държат да живеят в собствено жилище, "за да им е спокойно" (как ти е спокойно с 30 годишен ипотечен кредит, е вече друг въпрос), а в същото време ще карат 20 г. таратайка с гуми втора употреба... И после протестират за сигурност по пътищата! Пълно безумие! Гасете лампите и да си ходим. Тук общество няма
  • #12
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Къде са така прехвалените Дачии и китайските Тему-марки? Май никой не ги иска като вече са навъртели някой километър
  • #11
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Напълно съгласен за вановете. Имал съм хечбеци, комбита, кросоувър и 2 вана. Заради манията по кросоувърите обаче на пазара като нови се предлагат само вече 3-4 модела - БМВ, Мерц и ФВ . Дефакто кросоувърите са повдигнати малко по нависоко ванове но това обикновено е за сметка на вътрешното пространство (хедруум) , икономията и стабилността. Сега съм с комби и всеки път като трябва да се сгъна да вляза или изляза се сещам какво удобство е високата кола.
  • #10
    Espa ( преди 2 месеца )
    *** български народ (не всички , но почти), няма да се научат, че има и по-хубаво коли от фолксваген.
  • #9
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Упорито магаре е Българина. Търси си голфо и тва е. И требва да е ръчка и със аналогово табло със стрелкички че *** хич не обича дисплеи, автоматици и Евро валута. Дай му праисторически гоуф и лева - най ценната валута на света
  • #8
    ххх ( преди 2 месеца )
    Макар че модата и екоизискванията вече са други факта е , че най практичната и удобна платформа си остава минивана а най икономичното гориво - дизела. Жалко за потребителите че вече не им се предлага този избор. Аз оценавам качествата на 4-годишния си дизелов спортс-турер и скоро не бих го заменил. Предишната ми кола допреди година беше СУВ хибрид , нито един плюс пред тази
  • #7
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Опаааа, двама тойоткаджии-кооппеййки вече са се издали!
fallback
Последни