fallback

Европа реши: край на шофьорската книжка

Вече и 17-годишни ще могат да карат ТИР, предвиждат новите промени в правилата

Шофьорската книжка като физически документ ще изчезне в Европейския съюз в следващите няколко години, след като предложеният в края на март пакет законодателни промени получи одобрението на Европейския съвет. Занапред свидетелството за управление ще бъде уеднаквено за всички държави-членки и ще е дигитално - част от бъдещия European Digital Identity Wallet. Промените трябва да бъдат гласувани и от европарламента, но там не се очакват възражения.        дигитална шофьорска книжка Дигиталните шофьорски книжки вече са въведени на доста места по света - в някои австралийски провинции, в отделни щати в САЩ и в европейски страни като Естония      Промените в регулациите за движението по пътищата ще трябва да бъдат приети от всички страни в общността, включително и България, в срок от 4 или 5 години за различните точки. Дигиталната шофьорска книжка ще премахне и една вратичка, която днес позволява на хора, загубили свидетелството си за управление в една държава от ЕС, да се сдобият с ново в друга. Занапред отнемането на книжката ще важи навсякъде. Освен това ще е по-често явление, защото новите правила изискват всяка страна без изключение да отнема шофьорски права за нарушения като каране след употреба на алкохол, превишаване на скоростта с над 50 км/ч или предизвикване на фатални катастрофи.

Освен че става дигитална, шофьорската книжка вече ще е валидна за 15 години, а не за 10, както е в момента в България. Все пак е предвидена възможност хората, които не желаят да ползват дигитални технологии, да получат физически документ по поръчка.

Друга съществена промяна, за която вече писахме, предвижда да се понижи минималната възраст за категория С (за камиони) от сегашните 21 години на 18 години. Целта е да се компенсира поне частично острият недостиг на шофьори на ТИР в Европа. В собствените си държави дори и 17-годишните ще имат право да карат ТИР, но задължително с придружител. Минималната възраст за шофьори на автобуси се понижава от 24 на 21 години.          

 

 

 

fallback
  • #56
    Гражданин ( преди 2 седмици )
    По-скоро трябва да се вдигне възрастта за шофьорска книжка, а не обратното.
  • #55
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Кой *** го измисли
  • #54
    Бойко и Делян ( преди 3 седмици )
    *** ***, нищо няма да решат с 17 г са карат ТИР. Аз няма да дам тирове за 500000 на 17 г. Дано престъпниците да не ни вкарат в ЕС.
  • #53
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Европа се разпада какво ще решава само глупости
  • #52
    Станимир ( преди 3 седмици )
    Не чудете после защо се увеличават проишествията и смъртните случаи по пътищата. Културата на шофьорите е под всякаква критика. Сильо и пуло взел книжка и кара мощна кола!!
  • #51
    Краси Доктора ( преди 3 седмици )
    ТОЗИ ,,ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ ,, СТАНА ...,,САТАНИНСКИ СЪЮЗ,, ..ВМЕСТО ДА СЕ ЗАНИМАВА С НАСЪЩНИТЕ ПРОБЛЕМИ СЕ Е ЗАХВАНАЛ С ......ИЗМИСЛЕНИТЕ ИЗГЪЗИЦИ НА КОРУМПИРАНИТЕ СИ ЕВРОБЮРОКРАТИ..!.!.....АКО МОЖЕ И 10 ГОДИШНИТЕ ДА ЗАПОЧНАТ ДА БАЧКАТ ВМЕСТО ДА ТРУПАТ ЗНАНИЯ ...!.!
  • #50
    Колю ( преди 3 седмици )
    Ако един 17 годишен , с мозък на пиле изтрепе цяло семейство , вносителят на закона да лежи в затвора до живот и плати кръвнина на роднините 100 милиона евро , лично той от неговата сметка и имоти .
  • #49
    Иван ( преди 3 седмици )
    По голяма простотия ,не можа ли да сатвориш, нямаш и елементарни познания от настоящите закони
  • #48
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Долу европаааааааа! Ууууу! Вече ше горим еврупейското знамиии ууууууууу
  • #47
    666 ( преди 3 седмици )
    Кога ще им изравняват заплата с наща че не можах да разбера. И бусове се водят TIR когато превозва товари с карнет.
fallback
Последни