Второто поколение на Volvo S40 (2003–2012) е стилен и комфортен седан, който спечели мнозина със своята скандинавска сдържаност. Въпреки това, като всеки употребяван автомобил, той не е лишена от слаби страни. Представяме ви 5-те най-често срещани проблеми в модела и как да се справите с тях.
Пет слаби места във второто поколение на Volvo S40
След 120 000 км двигателите с обем от 1.8 и 2.0 литра на S40 могат да започнат да работят грубо, да не развиват пълната си мощност и да са нестабилни в различни режими. Може да има "подскоци" при натискане педала за газ и затруднения при стартиране.
Какво да се направи
Двигателят трепери поради прекъсвания. Най-вероятно някои запалителни бобини са се повредили и изискват подмяна. Нестабилната работа на двигателя е свързана с износването на клапите, които променят дължината на всмукателния колектор - ако системата се повреди напълно, двигателят спира да развива високи обороти.
Друг често срещан проблем е залепнала дроселна клапа. Необходимо е редовно да се почиства от въглеродни отлагания (на всеки 50 000 кч), а датчиците на дроселовата клапа ще трябва да бъдат сменени.