IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво да очакваме от новата Toyota Corolla Cross

Следващото поколение ще прилича на EV, но ще се движи като Prius

Следващите няколко години ще бъдат доста натоварени за Toyota, като компанията готви както редица нови модели, така и актуализация на настоящите си. Японският производител полага основите на едно цяло поколение превозни средства, които да бъдат съобразени с промените на изискванията на потребителите. И в него основна роля ще играе най-популярният автомобил в историята - Corolla, който отново ще се пристигне в три варианта - хечбек, седан и комби. Какво обаче се случва с Corolla Cross?


Toyota Corolla Cross


Този компактен SUV, който е позициониран като по-компактна, по-малко здрава и най-важното по-евтина алтернатива на RAV4, трябва да се преобрази. От Toyota все още не съобщават как и кога ще се промени моделът, но всички знаци сочат, че той ще получи сериозно освежаване през следващите няколко години.

Все още няма снимки на тестови прототипи на новия SUV, но дигиталният художник Theophilus Chin се опитва да промени това. Той публикува спекулативни визуализации, които представят Corolla Cross с най-новите дизайнерски знаци на марката. В случая те са взаимствани основно от Urban Cruiser EV - по-малък електрически SUV, като ясно подсказват бъдещия стил на марката.

Бъдещият SUV приема вече познатото лице на марката, допълнено с по-тънки LED фарове и чиста предница без решетка. В същото време страничният профил и задната част напомнят на Suzuki e-Vitara, механичен близнак на Toyota Urban Cruiser EV. В действителност следващата Corolla Cross вероятно ще тръгне по свой собствен път, с по-изваяни линии като най-новите C-HR и C-HR+, въпреки че вероятно ще запази по-квадратна задна част от името на практичността.

При интериора очакванията са, че Toyota ще заложи на по-дигитален, свързан кокпит с по-големи екрани и оформление, което отразява най-новото от гамата на марката. В същото време Corolla Cross вероятно ще запази своите семейни корени, с кабина, фокусирана върху използваемостта и комфорта. Очаква се и подобрен набор от усъвършенствани системи за подпомагане на водача.

Що се касае до задвижването, тенденцията в Toyota е да не се променя това, което работи, така че следващата Corolla Cross ще продължи да използва платформата TNGA-C с някои постепенни подобрения. Под капака нещата може да станат по-интересни, тъй като компанията разработва нов 1,5-литров четирицилиндров двигател, който ще се появи в няколко варианти - с турбокомпресор, хибрид и plug-in хибрид. Това ще осигури както допълнителна производителност, така и по-нисък разход на гориво.


Toyota Corolla Cross


Сегашната Corolla Cross беше представена през 2020 като компактен SUV, запълващ празнината между по-малкия C-HR и по-големия RAV4 в гамата на Toyota. В момента моделът се предлага на различни пазари по целия свят, като се отличава с малко по-различен дизайн в зависимост от региона. В зависимост от региона той претърпя актуализации през тази и миналата година, което означава, че ще остане в производство поне още 2 години.

Ако приемем, че Toyota се придържа към обичайния си продуктов ритъм, новата Corolla се очаква през 2026, а следващата Corolla Cross вероятно ще последва през 2027.


0 от 500
  • #11
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Ще има да чакаш намаляване на цените на електрокарите.Цената на Тесла Семи се очаква да е двойна от обявената.По предсказанията на Теслю, Семи щеше да завладее света.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Намаляване цените на елетричките, иначе - няма шанс за прехода
  • #9
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Toyota си/ще си подготви веригите на доставки, няма шанс да мине без тях, но без достатъчна инфраструктура вътрежв градовете и намаляване на сегашните елетрички няма особен вариант. Или споделени коли, запазваш чрез телефина, идва легена опърдян и набикан с бактерии от првдния шулляк, дето не си сменя гащите по пет дена, интередно бъдеще се очаква.
  • #8
    1 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    "Тойота също инвестира в ЕЛ то даже инвестицията в хибриди е в голяма степен и такава в ЕЛ предвид смесеното им задвижване" тук вече категорично не съм съгласен с тебе. Фактите го доказват. Още за първия си електромобил Toyota не успя да намери батерии за елементарните 10 000 електромобила, ЗАЩОТО НЕ Е ПОДГОТВИЛА ВЕРИГА ЗА ДОСТАВКИ, заради късогледството си. Такава верига за доставки се изгражда за минимум 3-4 години. Тесла например е предвидила 50% увеличение на веригите за доставки до 2030
  • #7
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 6. "Електромобилите са най-вероятното бъдеще просто разбира се никого няма как да знае с какво темпо обаче и за ДВГ/хибриди ще има голям пазар поне още 1-2 десетилетия. " Съгласен съм и дори допускам че говорим за три десетилетия. Но с едно малко уточнение - говорим за пазара на автомобили втора ръка. На пазара на нови автомобили, търсенето на ДВГ драстично ще намалее в рамките на следващите 10 години. А от това зависи бизнеса на автомобилните компании.
  • #6
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До 3 ( преди 2 седмици )
    Това което пишеш не е вярно, срива на Тесла е паралелно с продължаващия значим ръст на електромобилите като цяло. Електромобилите са най-вероятното бъдеще просто разбира се никого няма как да знае с какво темпо обаче и за ДВГ/хибриди ще има голям пазар поне още 1-2 десетилетия, а Тойота също инвестира в ЕЛ то даже инвестицията в хибриди е в голяма степен и такава в ЕЛ предвид смесеното им задвижване
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    9.Пророкуваното от Теслю изравняване на цените не настъпва в очакване на Годо.10.Баламите са на свършване.
  • #4
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    6.Няма клиенти за електрокарите.7.Няма субсидии за електрокарите.8.Отпадане на забраната за ДВГ.
  • #3
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Тойота произвеждат това което се търси, хибриди.Резултатът е по 10 милиона Тойоти годишно.Тесла произвежда това което не се търси,електрокари.Резултатът е Тесла не може да продаде повече от 2 милиона електрокара годишно.
  • #2
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Мисля, че това ще е последното поколение без чисто електрическа версия, ЗАЩОТО китайците ВЕЧЕ опровергаха ВЯРВАНИЯТА които Toyota, внушаваше както на политиците така и на своите последователи. 1. Че няма достатъчно материали, за производството на толкова електромобили. 2. Дори да има материали е невъзможно да бъдат произведени толкова батерии. 3. Батериите са скъпи, имат кратък живот и бавно зареждане. 4. При преминаване къмелектромобили няма да има достатъчно ток. 5. Мрежите ще се сринат