За много фенове на моторния спорт ралито е върхът! Колите минават през всичко - заснежени планински проходи, изровени горски пътеки, криволичещи асфалтирани пътища, като пилотите се справят с някои от най-трудните условия в света.
За разлика от много състезателни автомобили, например тези във F1, здравите рали машини винаги са били базирани на шосейни модели, които обикновен човек може да си купи. Колегите ни от АutoЕxpress се постараха да изберат 10-те най-добри за всички времена.
10-те най-велики рали автомобила (ГАЛЕРИЯ)
Брилянтната машина на Blue Oval доминираше в ралитата през 70-те и началото на 80-те. С квадратни линии, крещящ двигател Cosworth и стилът на завиване я превърнаха в икона.
Влезе в WRC през 1975 година съгласно правилата на най-високата група 4, които изискват да бъдат произведени 400 автомобила. Escort RS1800 стана незабавен хит, спечелвайки изтощителното рали RAC през този сезон в Обединеното кралство в ръцете на Тимо Макинен.
На следващата година Роджър Кларк триумфира в същото събитие, ставайки първият британец, който печели кръг от WRC. Но именно скандинавските звезди като Бьорн Валдегард, Хануа Микола и Ари Ватанен спечелиха по-голямата част от 17-те световни рали победи на Ford. Първият взе първата в историята с титла за пилот на Escort (1979), докато вторият направи същото през 1981 г., побеждавайки революционното Audi Quattro. Механично прост, страхотен за шофиране и с изключително спортно потекло, Escort остава изключително популярен днес.


0