За много фенове на моторния спорт ралито е върхът! Колите минават през всичко - заснежени планински проходи, изровени горски пътеки, криволичещи асфалтирани пътища, като пилотите се справят с някои от най-трудните условия в света.
За разлика от много състезателни автомобили, например тези във F1, здравите рали машини винаги са били базирани на шосейни модели, които обикновен човек може да си купи. Колегите ни от АutoЕxpress се постараха да изберат 10-те най-добри за всички времена.
10-те най-велики рали автомобила (ГАЛЕРИЯ)
Възможно ли е това да е най-известната рали кола на всички времена? Да! Благодарение на своята отличителна синя боя, блестящи златни джанти и запазена марка за ауспух от четирицилиндровия двигател с турбокомпресор. Subaru Impreza беше един от лидерите на автомобилните спортове на 90-те на миналия и 20-те години на този век. И още по-добре, правилата за хомологация означават, че можете да закупите бърза и забавна пътна версия.
Разбира се, най-известният пилот на японската кола наистина бетонира легендата: Колин Макрей. Легендарният шотландец стана първият британски световен шампион през 1995 година с оригиналната машина от група А 555. Преди да дебютира с емблематичната Impreza WRC. Общо Макрей спечели 15 ралита с различни версии на колата между 1994 и 1998-а, а после изневери с Ford през 1999 година.
Неговият заместник Ричард Бърнс се оказа също толкова бърз, печелейки осем кръга и титлата от 2001 година. По това време Subaru премина към по-голямото второ поколение Impreza, с което норвежката звезда Петер Солберг спечели титлата през 2003 година.
За съжаление, конкурентоспособността на автомобила намаля през следващите години и Subaru се оттегли от WRC в края на 2008-а. И все пак нищо от това не може да опетни статута на Impreza като едно от величията на рали колите.


0