За много фенове на моторния спорт ралито е върхът! Колите минават през всичко - заснежени планински проходи, изровени горски пътеки, криволичещи асфалтирани пътища, като пилотите се справят с някои от най-трудните условия в света.
За разлика от много състезателни автомобили, например тези във F1, здравите рали машини винаги са били базирани на шосейни модели, които обикновен човек може да си купи. Колегите ни от АutoЕxpress се постараха да изберат 10-те най-добри за всички времена.
10-те най-велики рали автомобила (ГАЛЕРИЯ)
Това е колата, която помогна за създаването на легендата за Себастиен Льоб, френският ас, спечелил рекордните девет световни шампионата. Шосейният Citroen Xsara беше отличен, но скучен семеен автомобил. Но! Специалната WRC машина се оказа една от най-бързите и най-сложни рали коли, правени някога.
Дебютира през 2001 година и спечели Tour de Corse с Хесус Пурас. Льоб триумфира в Германия през 2002-а. Едва през следващата година френският отбор предприе атака на титлата в WRC, привличайки световните шампиони Колин Макрей и Карлос Сайнц. И двамата обаче бяха изместени от своя млад френски съотборник, който спечели три пъти и донесе наградата за производителя.
През 2004-а Льоб взе шест ралита и първата си световна титла в Xsara. После постави нов рекорд, като спечели 10 състезания за един сезон. И все пак легендата на Xsara беше окончателно създадена през 2006 година, когато Льоб спечели третата си титла въпреки липсата на пълна фабрична поддръжка (колата беше управлявана от белгийския частен отбор Kronos). За капак пилотът пропусна последните четири кръга на шампионата, след като падна от планинския си велосипед по време на тренировка.


0