За много фенове на моторния спорт ралито е върхът! Колите минават през всичко - заснежени планински проходи, изровени горски пътеки, криволичещи асфалтирани пътища, като пилотите се справят с някои от най-трудните условия в света.
За разлика от много състезателни автомобили, например тези във F1, здравите рали машини винаги са били базирани на шосейни модели, които обикновен човек може да си купи. Колегите ни от АutoЕxpress се постараха да изберат 10-те най-добри за всички времена.
10-те най-велики рали автомобила (ГАЛЕРИЯ)
От края на осемдесетте до началото на деветдесетте една кола доминира тотално в ралито - Lancia Delta. Съкрушително бързият S4 от група B с компресор и турбокомпресор направи своя дебют през 1985 година. Тогава беше от група A (изискваща минимум 5000 екземпляра за производство). Стартира в В през 1987-а, когато започна доминацията на италианския отбор.
Базиран на скромния семеен хечбек с пет врати на марката, този забележителен рали автомобил спечели невероятните 46 ралита между дебюта си и оттеглянето от WRC в края на 1992 година. Той също така спечели рекордните шест последователни титли при производителите, както и две пилотски корони за италианския ас Мики Биазион и финландската звезда Юха Канкунен.
През това време 2,0-литровият с турбокомпресор Lancia Delta със задвижване на четирите колела направи истинска революция от доста базовия HF 4WD в широкия Integrale, а накрая в мускулестата Evolution. По-важното е, че това доведе до серия от специални пътни автомобили за хомологация, които все още се смятат за едни от най-вълнуващите.


0