IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Hyundai все още вярва във водорода и представи ново Nexo

Кросовърът получава преработен агрегат и стил, вдъхновен от последните модели на марката

Корейският производител Hyundai продължава да залага на водородното задвижване и представи ново, второ поколение на кросоувъра си Nexo. Той запазва технологията, като получава интериор и екстериор, вдъхновени от тези на най-новите модели на марката, с по-просторна кабина и подобрена механика.


Hyundai Nexo


Новото Nexo е средноразмерен кросоувър с дължина 4,75 метра, височина 1,64 метра, ширина 1,87 метра и междуосие от 2,79 метра. Дизайнът му е вдъхновен от този на концептуалния Initium от 2024, който всъщност е очаквал неговите линии, като следва стилистичния език на компанията „Art of Steel“ - е същият е използван за по-голямото му „братче“ Santa Fe, с по-изваяни линии и решително квадратна каросерия.

Сред специфичните елементи се открояват новите пикселни LED фарове "HTWO" и предната част с подчертано вертикално развитие и доста внушителни форми. Още по-специфична е задната част с остри линии до задните врати и заоблени линии по отношение на предния капак и страничната колона, посветена на багажника - нещо, което се виждаше в началото на 2000-те при някои корейски автомобили, но сега е изчезнало.


Hyundai Nexo


В сравнение с предишния Nexo, интериорът също е напълно преработен, за да предложи на пътниците повече комфорт и по-добро усещане за качество. На арматурното табло вече има извит дисплей, обърнат към водача, с нови, по-интуитивни контроли и с централен „остров“, проектиран да предлага допълнително пространство. Водородният модел получава и дигитални огледала, които могат да се управляват чрез двата дисплея, интегрирани в арматурното табло.

И накрая - предните седалки са наречени "Premium Relaxation" с разтегателни облегалки за крака като електрическите на компанията и, отново в сравнение с предишното поколение, багажникът също е по-голям и достига до 993 литра.


Hyundai Nexo


Най-важното обаче си остава механиката, като под капака на второто поколение на Nexo е поставен изцяло нов двигател. Мощността всъщност е нараснала от 135 kW на 190 kW (около 258 к.с.), благодарение на нов, по-производителен електрически мотор, захранван от батерия с удвоен капацитет - 2,64 kWh.

Горивната клетка също е напълно ревизирана и вече е в състояние да достави 110 kW мощност, като също така гарантира по-голяма издръжливост, както и подобрена производителност при ниски температури. Всичко това очевидно означава по-голяма автономност, за която помагат по-големият резервоар (6,69 кг водород) и оптимизираната аеродинамика.

Hyundai все още не е разкрил официалната цена на новия Nexo за Европа, като уточнява, че продажбите ще стартират по-късно тази година. Предишният модел започваше от около 78 000 евро, така че е разумно да очакваме подобна или по-висока цифра.


Още снимки на новото Nexo - вижте в галерията:


0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Животът на запалимите е около 2000 цикъла и ако се съди по пробегът на който се сменят батериите, вероятно тези цикли са напълно реални. Хайде сега да ми кажеш Какво е предимството на водорода, при положение че е водородните автомобили са по-тежки от автомобил с ДВГ? какво ще е мотивацията един притежател на дизелов автомобил да си купи два пъти по-скъп водороден за да зарежда четири пъти по-скъпо гориво, ако все пак зелените хвърлят трилиони за изграждане на водородни зарядни станции?
  • #17
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Ако искахте да ЗНАЕТЕ и водехте дискусии, ЗА ДА НАУЧИТЕ нещо ново, вече и сами щяхте да сте намерили отговора на въпроса който ви задавах наскоро - каква е разликата между запалимите и не запалимите батерии. Докато правих проучване каква батерия да избера за съхранение на енергия вкъщи, можех да избирам между 6000, 8000 и 10 хиляди цикъла живот при 0, 5С зареждане от производителя който произвежда батериите на BMW. Е колко пък да лъжат. Дори на половина да изкарат ще ме надживеят
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 7 месеца )
    Тежат в пъти повече от резервоара с гориво, тротитротка.Милионите цикли живот съществуват само в обърканата ти от пропаганда глава.
  • #15
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Антитрол ( преди 15 минути )Да ми припомниш какви бяха недостатъците на желязофосфатните батерии които се зареждат с 1 000 kW мощност? 400 км заредени за 5 минути и при такова зареждания имат няколко хиляди цикъла живот?
  • #14
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Каква ще е бизнес логиката? Както за строежа на водородни станции, така и за покупка на водороден автомобил, ако без да строиш водородна станция която струва 20 пъти повече от фотоволтаиците, можеш да изкарваш повече пари от продажбата на ток, отколкото от продажбата на водород? Защо някой би си купил по-скъп водороден автомобил чието зареждане струва 20-50 пъти повече отколкото да зарежда ток и 10 пъти повече отколкото да зарежда бензин, при приблизително еднакво време за зареждане?
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 7 месеца )
    Ако се построят водородни станции близо до водоеми, захранвани от солари и водородни станции по бензиностанциите,ще се появят и водородните автомобили.
  • #12
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Да ми припомниш какви бяха недостатъците на желязофосфатните батерии които се зареждат с 1 000 kW мощност? 400 км заредени за 5 минути и при такова зареждания имат няколко хиляди цикъла живот?
  • #11
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    В резюме - ЗНАЕТЕ ЧЕ СЪМ ПРАВ, ВЯРВАТЕ ЧЕ СЪМ ПРАВ, НО НЕ ВИ ХАРЕСВА!
  • #10
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 7 месеца )
    Слабото място на електромобилите е батерията, тротитротка.Докато не се измисли нова батерия, електромобилите нямат никакъв шанс.Стават само за градско ползване, като втори автомобил в семейството.
  • #9
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 месеца )
    Искате ли да се обзаложим колко бройки от този автомобил ще бъдат продадени в България за следващите 10 години? Нови и втора употреба? Аз залагам на твърдо число - 0. Вие ако искате заложете в някакъв интервал примерно между 10 и 20 000 или нещо подобно?