fallback

Защо оригиналният акумулатор изкарва два пъти повече от купения от магазина

Производителите се стремят да покрият гаранционния срок на автомобила и спазват по-строги правила

Много шофьори забелязват, че акумулаторите, закупени от обикновен магазин, губят капацитет по-бързо от тези, които производителят инсталира при сглобяването на автомобила в завода. Каква е причината за това, разкрива собственик на автомобилен сервиз, които се занимава основно с електрически системи.

акумулатор

Интересното в случая е, че собствениците на бюджетни, масови автомобили често се оказват в по-изгодно положение от тези на скъпи модели. Причината се крие в броя на енергоемките системи - премиум автомобилите са оборудвани с повече електронни устройства, което ускорява разреждането и стареенето на батерията. Тя обаче си остава едва и съща - стандартните оловно-киселинни акумулатори, поставяни в завода, работят без проблеми около 5-6 години, докато тези, които са купени от магазин, изкарват два пъти по-малко.

Факт е, че производителите на автомобили сключват договори с доставчици на акумулатори въз основа на строги технически разпоредби. Всяко отклонение от установените стандарти може да доведе до прекратяване на сътрудничеството, тъй като автомобилните заводи не позволяват използването на нискокачествени компоненти.

Преди батериите да стигнат до поточната линия, те се подлагат на многостепенни лабораторни тестове в изследователските центрове на съответния производител. И едва, след като той потвърди, че акумулаторът отговаря на всички параметри на надеждност и издръжливост, е позволено да се монтира в серийни автомобили.

За разлика от автомобилните производители, магазините и доставчиците на едро често следват по-малко строги процедури за проверка. Освен това условията на транспортиране и съхранение оказват огромно влияние върху живота на батериите – ако се нарушат логистичните разпоредби, батерията може да загуби капацитет и да се повреди по-бързо.

Също така срокът на експлоатация на автомобилите отдавна е стандартизиран, като в Европа обикновено е от 5 до 8 години. Производителите на автомобили компоненти се фокусират върху този период, като осигуряват такъв срок на своите продукти. Разработването на акумулатори, които могат да функционират безупречно в продължение на десетилетия, е икономически неизгодно - цената на такива батерии би била твърде висока, което би ги направило недостъпни за купувачите.

Тези, които търсят акумулатори с удължен живот, трябва да обърнат внимание на батериите, създадени по EFB и AGM технологии. EFB батериите издържат средно 4-5 години, докато AGM моделите могат да работят 6-8 години, осигурявайки по-стабилна енергийна мощност. За тях обаче се плаща повече - AGM батериите, например, са много по-скъпи от стандартните аналози.

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На 26 годишна трошка акумулатора е на 7 години, доволен.
  • #13
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Всеки си знае, новите коли масово са с AGM заради старт-стоп системата - държат повече, но при тях няма тънка лайсна.
  • #12
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Гледайте какво купувате, аз лично ако видя обикновен акумулатор или смешни гуми на нова кола другото изобщо него гледам, на последната акумулатора изкара 6 години след което я продадох, беше АГМ.
  • #11
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Два оригинални, единия умря на 11-тата г, другия на 9-тата. Но в представителдтвото са много скъпи, близо 200 лв.
  • #10
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Преди два месеца смених оригиналният на дачия 7.5 години. Колата беше поръчка и чакахме трите месеца производство да стане. Което автоматично опровергава че е стоял на паркинги или представители. Новия още от началото ми се струва по слаб. Колата е бензин на газ, карам всеки един ден на 150 000км
  • #9
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Пресен случай от преди седмица - донгфенг на 1 година с вече мъртъв акумулатор. Вносителя си прави оглушки .
  • #8
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Специално за акумулаторите нямам такива наблюдения. Ако не е някоя пълна пръчка от 65 лева, държат си нормално. Отделно, акумулаторите нямат гаранция за разлика от останалата кола.
  • #7
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Акумулатор в Мерцедес С-класа сменен на 17-тата година. Преди това никакви проблеми
  • #6
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Читав акумулатор, на утвърден производител сложен на изправна кола без проблеми изкарва между 5 и 7 години. И още година с едно наум да внимаваш с него. Имах един Гигават каран около 5 години на 2 различни коли. Дори втората хем палеше малко трудно заради калпава газова хем беше той 1 идея по-слаб от идеалното (дори преди да отбележим консумацията на газовата) И го продадох с колата накрая.
  • #5
    Вин ( преди 3 седмици )
    Понякога оригиналният изкарва по-малко от следващия, като имам случай когато не стигна пет години, а в момента карам един от магазина над пет! Имал съм оригинален издъхна на седем, но най-много изкара на една А класа регистрация 01.2006г., което значи, че е произведен 2005, а продадох колата с него през 2015!!!
fallback
Последни