IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо оригиналният акумулатор изкарва два пъти повече от купения от магазина

Производителите се стремят да покрият гаранционния срок на автомобила и спазват по-строги правила

Много шофьори забелязват, че акумулаторите, закупени от обикновен магазин, губят капацитет по-бързо от тези, които производителят инсталира при сглобяването на автомобила в завода. Каква е причината за това, разкрива собственик на автомобилен сервиз, които се занимава основно с електрически системи.


акумулатор


Интересното в случая е, че собствениците на бюджетни, масови автомобили често се оказват в по-изгодно положение от тези на скъпи модели. Причината се крие в броя на енергоемките системи - премиум автомобилите са оборудвани с повече електронни устройства, което ускорява разреждането и стареенето на батерията. Тя обаче си остава едва и съща - стандартните оловно-киселинни акумулатори, поставяни в завода, работят без проблеми около 5-6 години, докато тези, които са купени от магазин, изкарват два пъти по-малко.

Факт е, че производителите на автомобили сключват договори с доставчици на акумулатори въз основа на строги технически разпоредби. Всяко отклонение от установените стандарти може да доведе до прекратяване на сътрудничеството, тъй като автомобилните заводи не позволяват използването на нискокачествени компоненти.

Преди батериите да стигнат до поточната линия, те се подлагат на многостепенни лабораторни тестове в изследователските центрове на съответния производител. И едва, след като той потвърди, че акумулаторът отговаря на всички параметри на надеждност и издръжливост, е позволено да се монтира в серийни автомобили.

За разлика от автомобилните производители, магазините и доставчиците на едро често следват по-малко строги процедури за проверка. Освен това условията на транспортиране и съхранение оказват огромно влияние върху живота на батериите – ако се нарушат логистичните разпоредби, батерията може да загуби капацитет и да се повреди по-бързо.

Също така срокът на експлоатация на автомобилите отдавна е стандартизиран, като в Европа обикновено е от 5 до 8 години. Производителите на автомобили компоненти се фокусират върху този период, като осигуряват такъв срок на своите продукти. Разработването на акумулатори, които могат да функционират безупречно в продължение на десетилетия, е икономически неизгодно - цената на такива батерии би била твърде висока, което би ги направило недостъпни за купувачите.

Тези, които търсят акумулатори с удължен живот, трябва да обърнат внимание на батериите, създадени по EFB и AGM технологии. EFB батериите издържат средно 4-5 години, докато AGM моделите могат да работят 6-8 години, осигурявайки по-стабилна енергийна мощност. За тях обаче се плаща повече - AGM батериите, например, са много по-скъпи от стандартните аналози.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На 26 годишна трошка акумулатора е на 7 години, доволен.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Всеки си знае, новите коли масово са с AGM заради старт-стоп системата - държат повече, но при тях няма тънка лайсна.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Така че Петърчо пише поредните глупости! Особено комично е твърдението, че срокът на експлоатация на автомобилите в Европа отдавна бил стандартизиран на 5-8 години. Петърчо, това да не е салам? Какви години те гонят? Едно време рядко имаше над 20 годишна кола. Сега има немалко коли, произведени в началото на века, че и някои екземпляри от края на миналия век се керат. Хората не ги сменят, защото няма нужда. Имат екстри и възможности, ремонтите им не са скъпи.
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На оригиналния акумулатор обикновено пише някакво нестандартно число. Обаче лесно можете да се ориентирате по размера му и да се сетите с какво да се замени, защото в свободна продажба няма като оригиналния, освен в официалния сервиз на 1.5 пъти по-висока цена. И като го сложите, трябва да информирате системата, че е сменен. Защото тя го зарежда според възрастта му с доста сложен алгоритъм. Ако не го направите, можете да го съсипите за 1-2 години.
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    На новите коли ВИНАГИ новият акумулатор изкарва по-малко! Защо ли? Защото производителите се борят за всеки килограм и слагат минималния размер, с който автомобилът в идеални условия да изкара 3-4 години, което в реални може да са 2 години. И като го сменяте, гледате параматрите, избирате същия, но по-голям. И чудо изкарва два пъти повече. Често съвсем същият акумулатор не съществува. Това е направено, за да ходите в официалния сервиз. Но с малко акъл ще се сетите с какво да го смените.
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Гледайте какво купувате, аз лично ако видя обикновен акумулатор или смешни гуми на нова кола другото изобщо него гледам, на последната акумулатора изкара 6 години след което я продадох, беше АГМ.
  • #13
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Рено Меган. Оригиналният умря за 2-3 години. Оказа се, че са сложили малък акумулатор. Сложихме по-голям, пак Варта, другите параметри същите. Изкара 7-8 години и като отидох да го сменям пак, човекът в сервиза вика, че ще го сложи на витрината с грамота. Т.е. легендите за 10+ години не са верни и 7-8 години е забележително.
  • #12
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Пак пишеш глупости, Петърчо! Точно обратното е. Оригиналният акумулатор изкарва по-малко! И той е нестандартен. На свободния пазар не може да се намери акумулатор с параметрите, които са написани върху него. Свестен акумулаторджия обаче знае с какъв да го подмени. Много често на мястото не може да влезе друг. Въобще не е вярно, че има стандартизиран срок на годност на автомобилите 5-8 години. Това в някоя руска кръчма само могат да го твърдят! Годините не са проблем, важни са километрите.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Два оригинални, единия умря на 11-тата г, другия на 9-тата. Но в представителдтвото са много скъпи, близо 200 лв.
  • #10
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Преди два месеца смених оригиналният на дачия 7.5 години. Колата беше поръчка и чакахме трите месеца производство да стане. Което автоматично опровергава че е стоял на паркинги или представители. Новия още от началото ми се струва по слаб. Колата е бензин на газ, карам всеки един ден на 150 000км