IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Глобален проблем забавя хибридите на Toyota до 9 месеца

Клиентите са принудени да чакат дълго време за доставка на автомобилите си

Купувачите на Toyota са изправени пред дълго чакане, тъй като голямото търсене на хибриди причинява глобални забавяния на доставките, съобщава Reuters, като се позовава на източници от компанията, както и на клиенти, които са направили поръчки за нови модели, но са били уведомени, че ще чакат повече от предвиденото.


Toyota


Нарастващото търсене на бензиново-електрическите хибриди на Toyota изправя доставчиците пред проблем с поддържане на темпото, което води до недостиг на части. Това се отразява на доставките до крайни клиенти, някои от които трябва да чакат до 9 месеца за доставка на закупени от тях автомобили.

Запасите от хибриди са ниски при дилърите на Toyota на основните пазари, включително САЩ, Япония, Китай и Европа. Така производителят е изправен пред сериозно предизвикателство, за да защити основната си технология. От друга страна обаче това оправдава избора на японската компания да заложи срещу прогнозите на конкурентите, които решиха, че появата на електрически превозни средства ще изхвърли хибридите от пазара.

Статистиката показва, че глобалните продажби на хибриди, включително plug-in, почти са се утроили до 16,1 милиона от 5,7 милиона през последните пет години. В същото време европейските клиенти на Toyota чакат средно 60 до 70 дни за нови хибриди, което е два пъти повече от 2020. Превозните средства с най-голямо търсене и най-ниско предлагане в Европа включват хибрида Yaris Cross и RAV4 plug-in хибрида.

В Япония купувачите чакат от два до пет месеца за много модели, показва уебсайт на Toyota. В Щатите положението не е по-добро, като някои дилъри са продали всички налични бройки от Prius още до средата на февруари. И сега разполагат само с няколко хибридни Camry.

В свое изявление до медиите компанията заяви, че търсенето на хибриди се е увеличило "значително през последната година във всички региони" и се прави всичко възможно да производството да бъде увеличено. В момента обаче то е в съответствие с годишните планове на Toyota и промяната ще изисква време.

Закъсненията произтичат от ограниченото предлагане на компоненти, използвани в хибридните задвижвания, които до голяма степен се произвеждат в Япония и се изпращат в чужбина, където се сглобяват автомобилите. Недостигът на магнити, използвани в части, доставяни на Aisin (един от най-големите партньори на Toyota), се очертава като основен проблем. Същото се отнася и за инверторите, произвеждани от Denso, което може да накара Toyota да се обърне към друг доставчик.

0 от 500
  • #4
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Накратко, цялата статия е маркетингова лъжа, целяща да лови тлъсти дънни сладководни риби - любимата клиентела на Тойотка.
  • #3
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    "и се прави всичко възможно да производството да бъде увеличено" - Бабини диветини. БУД как увеличават производството всяка година? Тойотка просто не иска да продава повече хибриди от минимално нужното за покриване на емисиите - оттам нататък, всеки продаден хибрид означава намаляване на печалбата им.
  • #2
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    "някои дилъри са продали всички налични бройки от Prius" - Пак удобничко пропускат да кажат, че става дума за плъгините, които Тойотка УМИШЛЕНО ограничава, колкото да покрие минималните изисквания на местното законодателатво - както прави и с ЛК и ГР моделите (но по обратните причини).
  • #1
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Колко пропаганда има в тази статийка от Тойотка? Много. "глоб. продажби на хибриди, включително plug-in, са се утроили до 16,1 милиона". Но Тойотка удобно пропуска да ви каже, че продажбите на BEV+plugin са повече: 17 млн, т.е. BEV > хибриди, както и да го гледаш - а Тойотка явно гледа накриво, защото смята плъгините към хибридите, за разлика от всички анализатори.