IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Глобален проблем забавя хибридите на Toyota до 9 месеца

Клиентите са принудени да чакат дълго време за доставка на автомобилите си

Купувачите на Toyota са изправени пред дълго чакане, тъй като голямото търсене на хибриди причинява глобални забавяния на доставките, съобщава Reuters, като се позовава на източници от компанията, както и на клиенти, които са направили поръчки за нови модели, но са били уведомени, че ще чакат повече от предвиденото.


Toyota


Нарастващото търсене на бензиново-електрическите хибриди на Toyota изправя доставчиците пред проблем с поддържане на темпото, което води до недостиг на части. Това се отразява на доставките до крайни клиенти, някои от които трябва да чакат до 9 месеца за доставка на закупени от тях автомобили.

Запасите от хибриди са ниски при дилърите на Toyota на основните пазари, включително САЩ, Япония, Китай и Европа. Така производителят е изправен пред сериозно предизвикателство, за да защити основната си технология. От друга страна обаче това оправдава избора на японската компания да заложи срещу прогнозите на конкурентите, които решиха, че появата на електрически превозни средства ще изхвърли хибридите от пазара.

Статистиката показва, че глобалните продажби на хибриди, включително plug-in, почти са се утроили до 16,1 милиона от 5,7 милиона през последните пет години. В същото време европейските клиенти на Toyota чакат средно 60 до 70 дни за нови хибриди, което е два пъти повече от 2020. Превозните средства с най-голямо търсене и най-ниско предлагане в Европа включват хибрида Yaris Cross и RAV4 plug-in хибрида.

В Япония купувачите чакат от два до пет месеца за много модели, показва уебсайт на Toyota. В Щатите положението не е по-добро, като някои дилъри са продали всички налични бройки от Prius още до средата на февруари. И сега разполагат само с няколко хибридни Camry.

В свое изявление до медиите компанията заяви, че търсенето на хибриди се е увеличило "значително през последната година във всички региони" и се прави всичко възможно да производството да бъде увеличено. В момента обаче то е в съответствие с годишните планове на Toyota и промяната ще изисква време.

Закъсненията произтичат от ограниченото предлагане на компоненти, използвани в хибридните задвижвания, които до голяма степен се произвеждат в Япония и се изпращат в чужбина, където се сглобяват автомобилите. Недостигът на магнити, използвани в части, доставяни на Aisin (един от най-големите партньори на Toyota), се очертава като основен проблем. Същото се отнася и за инверторите, произвеждани от Denso, което може да накара Toyota да се обърне към друг доставчик.

0 от 500
  • #24
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Лично на мен ми говори за сектантство и промит мозък. Нещо което постоянно се демонстрира тук, Когато един и същ факт се интерпретира по коренно различен начин в зависимост от това дали се отнася за Тесла или Toyota. Дори едни и същи цифри са добри или лоши в зависимост от това дали са американски или японски. Японските цифри винаги са по добри! Японското робство да работиш без почивка и извънредно без да ти плащат е демокрация и свобода, а платения извънреден труд на Тесла е експлоатация!
  • #23
    6 rate up comment 6 rate down comment
    ХаХа ( преди 6 дни )
    Тротинетка,къде си тръгнал да сравняваш Тесла с Мерцедес и БМВ хахахаха.
  • #22
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 19. Без да претендирам, че това е факт, защото не съм проверил информацията, а говоря по спомен, но мисля че говорите за различни неща с човека. Той има предвид че в един период Toyota бизетфорекс беше най-продаваният електромобил в Норвегия, включително преди Тесла по продажби, а не че това е най-продаваната Toyota в Норвегия. Това са две различни неща и разказват различна история! Най-лошият електромобил на почти същата или по-висока цена да е най-продаван? Това какво ти говори?
  • #21
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 20. Колко струват същите или подобни модели на BMW и mercedes днес като нови и колко струва същата Тесла като нова? Дали пък това че за последните пет години цените на новите тесли паднаха с до 20 000 евро, не е причината да паднат и цените на 4-5 годишните Тесли? Дали това че цените на BMW и mercedes се вдигнаха за последните пет години, не е причината петгодишните bmw-та и mercedes да се обезценяват по-малко? Имаше моменти когато едногодишна Тесла се продаваше по-скъпо отколкото е купена
  • #20
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    До 15 - Съгласен съм! Аз си мислех, че BMW се обезценява бързо,но Tesla чупи всички рекорди. 4-5 годишн модели на BMW и Мерцедес, под 120000 км,дето катонови са били 110-130 000 лева, колкото бяха Модел 3 LR и Performnace, в момента се въртят 60-70000 лева, докато Тесла Модел 3 LR/P се въртят около 45 до 50 000 лева. Само казвам.
  • #19
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    До 14 - Още не успяха, да си достигнат 100% за всички лични автомобили, което яко им бърка, да не казвам къде, но върнаха moms-а, като обаче продължават да натоварват яко данъци за бензин и дизел, така че да държат EV-тата по привлекателни. Точно, защото Норвегия те притиска, да си купиш електрическа, не е изнаенада, че най-продаваната Тойота е електрическа. Изобщо не разбирам, как може да имаш контраагумент от това. Алгоритъма при продажбите в Норвегия, не е приложим другаде.
  • #18
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Понеже явно само защото мислите за финансовите им резултати и при избора на автомобил най-висок приоритет в списъка има времето за зареждане и финансовите резултати на компанията производител, ще обясните ли логиката на тези 250 милиарда заеми инвестиране в технологията която ще е замръзна след 5 години, с почти нулев производствен капацитет за следващата технология - електромобилите? Че те не могат да си осигурят най-елементарни магнити за електродвигателите на хибридите да не говорим за батер
  • #17
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    "анонимен ( преди 1 час )Тесла договорила батерии за 20 милиона,не може да прескочи летвата от 2 милиона електромобила тротинетка." А коя е по-правилната стратегия? Да изтеглиш в четвърт трилион заеми, и и въпреки това да нямаш производство на капацитет, нито осигурени вериги за доставки като Toyota, или да имаш производствен капацитет за 4 милиона продажби и съответната верига за доставки и да можеш да отговориш на момента на всякакво търсене, без да се налага клиентите да чакат 9 месеца?
  • #16
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    "Тойотаджия ( преди 1 час )Антитрол, предвид финансовите им резултати, Тойота определено са си направили отлично сметката." На практика повтаряш думите ми и си съгласен на 100% с мен, че Toyota гледат единствено и само финансовите резултати което на практика ще им изяде главата в дългосрочен план. ДА СПЕСТЯВАШ от развойна дейност и иновации, както и от увеличаване на капацитета на веригата за доставки и да се съсредоточиш само в тази годишните печалби, никога не е добра ДЪЛГОСРОЧНА стратегия.
  • #15
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Марш в Норвегия да се лекуваш бе с Тойота се захванал, аз не съм фен на Тойота ама защо се заяждаш, няма нормален човек който поне малко разбира от техника и финанси който да купи чисто нова Тесла в България, сега го напиши 100 пъти на стената.