Tesla не се разклати сериозно през 2024 година от ръста на конкурента BYD, който достигна над 100 милиарда долара оборот. Просто китайците имат огромното производство на plug-in хибридни превозни средства, наред с това на електрическите. Последните бяха дълги години феодално владение на Илон Мъск.

Политическите и медийни изяви на южноафриканския милиардер обаче настроиха общественото мнение срещу него. И това се отрази върху продажбите на Tesla. Също натежава и бедната гама на американската марка, ограничена до две коли.
В Европа ситуацията за Мъск е критична. Според данни, предоставени от ACEA, от началото на годината Tesla е загубила 49% от продажбите си, намалявайки от 37 311 единици, регистрирани през същия период на 2024 година, до 19 046. Още по-задълбоченият анализ прави разрез на срутването ясен. Model Y беше четвъртият най-продаван автомобил през 2024 година и дори първи като цяло през 2023-а. През първите два месеца на тази година той заеме тридесет и четвърта позиция на европейския пазар, който обхваща ЕС, Обединеното кралство и Норвегия.

Model Y засега остава най-успешният електрически автомобил в абсолютно изражение, но преднината му вече е много малка. Той има общо 14 773 доставени бройки, губейки 53,1% спрямо първите два месеца на 2024 година. За същия период Tesla Model 3 е загубила 26%, до 10 785 продажби. Толкова надолу, че в класацията за електрически автомобили е едва шести въпреки изключително агресивната ценова политика.
Model Y и Model 3 очевидно вече оставят достатъчно място за растеж на конкуренцията, като някои модели очевидно се възползваха от това. Ето кои спечелиха пазарен дял с впечатляваща скорост.
10 модела, които спечелиха от срива на Tesla в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Много постоянен резултат между януари и февруари с 6 553 продадени бройки, които са много за премиум електрическата стратегия на Audi. Q6 e-tron е елегантен и спортен SUV, който открива новия курс на превозни средства, разработени на платформата PPE. Той има дължина от 477 см и динамичен външен вид - с типичното ДНК на марката с четирите пръстена.
На борда не липсва място, но отпечатъкът е преди всичко технологичен, с комбинацията от три дисплея , съответно 11,9-инчов зад волана, 14,5-инчов преместен към центъра на таблото и 10,9-инчов пред пътника.
Audi Q6 e-tron има базова версия с 252 к.с. мощност със задно предаване и 83 kWh батерия. Но гамата включва вариант Q6 e-tron Performance с 306 к.с. и 100 kWh батерия. Задвижването на всички колела пристига с версиите Q6 e-tron Quattro с 387 коня. Максималната декларирана автономност е 640 км .


8