Tesla не се разклати сериозно през 2024 година от ръста на конкурента BYD, който достигна над 100 милиарда долара оборот. Просто китайците имат огромното производство на plug-in хибридни превозни средства, наред с това на електрическите. Последните бяха дълги години феодално владение на Илон Мъск.

Политическите и медийни изяви на южноафриканския милиардер обаче настроиха общественото мнение срещу него. И това се отрази върху продажбите на Tesla. Също натежава и бедната гама на американската марка, ограничена до две коли.
В Европа ситуацията за Мъск е критична. Според данни, предоставени от ACEA, от началото на годината Tesla е загубила 49% от продажбите си, намалявайки от 37 311 единици, регистрирани през същия период на 2024 година, до 19 046. Още по-задълбоченият анализ прави разрез на срутването ясен. Model Y беше четвъртият най-продаван автомобил през 2024 година и дори първи като цяло през 2023-а. През първите два месеца на тази година той заеме тридесет и четвърта позиция на европейския пазар, който обхваща ЕС, Обединеното кралство и Норвегия.

Model Y засега остава най-успешният електрически автомобил в абсолютно изражение, но преднината му вече е много малка. Той има общо 14 773 доставени бройки, губейки 53,1% спрямо първите два месеца на 2024 година. За същия период Tesla Model 3 е загубила 26%, до 10 785 продажби. Толкова надолу, че в класацията за електрически автомобили е едва шести въпреки изключително агресивната ценова политика.
Model Y и Model 3 очевидно вече оставят достатъчно място за растеж на конкуренцията, като някои модели очевидно се възползваха от това. Ето кои спечелиха пазарен дял с впечатляваща скорост.
10 модела, които спечелиха от срива на Tesla в Европа (ГАЛЕРИЯ):
На косъм е да изпревари Tesla Model 3 с 10 071 произведени бройки. Разчита на рестайлинг, който му придава по-модерен вид, а предницата е като на Elroq. Каросерията е дълга 465 см, с много чисти линии - концепция, възприета за интериорния дизайн.
Enyaq е изградена върху модулната платформа Meb, която споделя с други електрически автомобили от групата Volkswagen, както и с неговата механика. Базовата версия на Enyaq 60 използва 63 kWh батерия и двигател с 204 к.с. със задно задвижване.
По-нагоре намираме Enyaq 85 с 82 kWh батерии и 286 к.с. мощност, която има ис задно, и задвижване на всички колела. Максималната декларирана автономност съответства на 580 км.


8