Tesla не се разклати сериозно през 2024 година от ръста на конкурента BYD, който достигна над 100 милиарда долара оборот. Просто китайците имат огромното производство на plug-in хибридни превозни средства, наред с това на електрическите. Последните бяха дълги години феодално владение на Илон Мъск.

Политическите и медийни изяви на южноафриканския милиардер обаче настроиха общественото мнение срещу него. И това се отрази върху продажбите на Tesla. Също натежава и бедната гама на американската марка, ограничена до две коли.
В Европа ситуацията за Мъск е критична. Според данни, предоставени от ACEA, от началото на годината Tesla е загубила 49% от продажбите си, намалявайки от 37 311 единици, регистрирани през същия период на 2024 година, до 19 046. Още по-задълбоченият анализ прави разрез на срутването ясен. Model Y беше четвъртият най-продаван автомобил през 2024 година и дори първи като цяло през 2023-а. През първите два месеца на тази година той заеме тридесет и четвърта позиция на европейския пазар, който обхваща ЕС, Обединеното кралство и Норвегия.

Model Y засега остава най-успешният електрически автомобил в абсолютно изражение, но преднината му вече е много малка. Той има общо 14 773 доставени бройки, губейки 53,1% спрямо първите два месеца на 2024 година. За същия период Tesla Model 3 е загубила 26%, до 10 785 продажби. Толкова надолу, че в класацията за електрически автомобили е едва шести въпреки изключително агресивната ценова политика.
Model Y и Model 3 очевидно вече оставят достатъчно място за растеж на конкуренцията, като някои модели очевидно се възползваха от това. Ето кои спечелиха пазарен дял с впечатляваща скорост.
10 модела, които спечелиха от срива на Tesla в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Поради много специфичен набор от причини, BMW е марката, от която Tesla се страхува най-много. SUV iX1 е роден на мултиенергийната платформа Faar, следователно това е електрическата версия на модел, който съществува и с ДВГ и с електрифициран двигател. Метод, който баварската компания винаги е приемала, за да направи производството по-гъвкаво.
BMW iX1 е деветият най-продаван електрически автомобил на континента с 8 146 продадени бройки през първите два месеца на 2025 година, което е ръст от 38,3%. С дължина от 450 см баварецът фокусира всичко върху технологичната елегантност на линиите, които в действителност изобщо не показват природата на автомобил с нулеви емисии.
Всички версии имат 66 kWh батерия, като iX1 eDrive20 използва двигател с 204 к.с. и предно задвижване. Пр iX1 xDrive30 моторите стават два, със задвижване на четирите колела и обща мощност, която нараства до 306 к.с. Максималната декларирана автономност съответства на 475 км .


4