Новото семейство на Audi A5 вече включва plug-in хибриди. Както седанът, така и комбито A5 e-hybrid quattro получиха задвижване от ново поколение с по-голяма батерия и стратегия за управление, фокусирана върху ефективността. Автомобилите имат система за рекуперация с мощност 88 киловата, която може да работи в напълно автоматичен режим въз основа на навигационни данни.
Цялата фамилия Audi A5 на платформата PPC получи plug-in версии e-hybrid quattro с нова електроника и два варианта на мощност. И двата са оборудвани с 2.0 TFSI бензинов 4-цилиндров двигател с турбокомпресор, произвеждащ 252 к.с., подпомаган от електромотор, вграден в корпуса на 7-степенната роботизирана трансмисия S tronic. Комбинираната мощност на по-слабата версия е 299 к.с. и 450 Нм, а на по-наточената - 367 к.с. и 500 Нм, като при предишното Audi A6 Avant 55 TFSI e. Ускорението до 100 км/ч отнема съответно 5,1 и 5,9 сек, а максималната скорост е 250 км/ч.
Plug-in хибридите от ново поколение използват по-компактен и лек импулсен инвертор, както и нова високоволтова батерия, чийто капацитет е увеличен с 45% до номиналните 25,9 kWh (налични са 20,7 kWh). Неговите призматични клетки са опаковани директно в блок, което позволява повишена енергийна плътност и леко спестяване на тегло. От трифазна мрежа (11 kW) батерията се зарежда напълно за два часа и половина.
Задвижващата система има два режима на работа: напълно електрически и хибриден. При първия автомобилът се движи само на ток (до 110 км), а при втория електрониката търси оптималния баланс между двата източника на енергия. Най-добрата стратегия се избира въз основа на маршрута в навигацията, но водачът може също така да я настроите да поддържа определено ниво на батерията. Системата за рекуперация също използва картографски данни – това е информация за стръмността на спусканията и изкачванията, радиусите на завоите и ограниченията на скоростта.
Базовото оборудване на A5 e-hybrid quattro включва безжично зареждане и тризонов автоматичен климатроник. По-високите нива разполагат и с LED оптика от Audi S5, спортно окачване, седалки с подобрена странична опора и червени спирачни апарати. Освен това се предлагат няколко опционални пакета, които включват най-популярното оборудване като камера за задно виждане и асистент за паркиране.
В Германия базовото ниво на A5 Sedan e-hybrid quattro струва 62 500 евро, а комбито - 64 150 евро. Най-мощните версии се предлагат съответно за 70 900 и 72 550 евро.