IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото Audi A5 се превърна в мощен хибрид

Седанът и комбито получиха версия с по-голяма батерия

Новото семейство на Audi A5 вече включва plug-in хибриди. Както седанът, така и комбито A5 e-hybrid quattro получиха задвижване от ново поколение с по-голяма батерия и стратегия за управление, фокусирана върху ефективността. Автомобилите имат система за рекуперация с мощност 88 киловата, която може да работи в напълно автоматичен режим въз основа на навигационни данни.


Audi A5


Цялата фамилия Audi A5 на платформата PPC получи plug-in версии e-hybrid quattro с нова електроника и два варианта на мощност. И двата са оборудвани с 2.0 TFSI бензинов 4-цилиндров двигател с турбокомпресор, произвеждащ 252 к.с., подпомаган от електромотор, вграден в корпуса на 7-степенната роботизирана трансмисия S tronic. Комбинираната мощност на по-слабата версия е 299 к.с. и 450 Нм, а на по-наточената - 367 к.с. и 500 Нм, като при предишното Audi A6 Avant 55 TFSI e. Ускорението до 100 км/ч отнема съответно 5,1 и 5,9 сек, а максималната скорост е 250 км/ч.

Plug-in хибридите от ново поколение използват по-компактен и лек импулсен инвертор, както и нова високоволтова батерия, чийто капацитет е увеличен с 45% до номиналните 25,9 kWh (налични са 20,7 kWh). Неговите призматични клетки са опаковани директно в блок, което позволява повишена енергийна плътност и леко спестяване на тегло. От трифазна мрежа (11 kW) батерията се зарежда напълно за два часа и половина.


Audi A5


Задвижващата система има два режима на работа: напълно електрически и хибриден. При първия автомобилът се движи само на ток (до 110 км), а при втория електрониката търси оптималния баланс между двата източника на енергия. Най-добрата стратегия се избира въз основа на маршрута в навигацията, но водачът може също така да я настроите да поддържа определено ниво на батерията. Системата за рекуперация също използва картографски данни – това е информация за стръмността на спусканията и изкачванията, радиусите на завоите и ограниченията на скоростта.

Базовото оборудване на A5 e-hybrid quattro включва безжично зареждане и тризонов автоматичен климатроник. По-високите нива разполагат и с LED оптика от Audi S5, спортно окачване, седалки с подобрена странична опора и червени спирачни апарати. Освен това се предлагат няколко опционални пакета, които включват най-популярното оборудване като камера за задно виждане и асистент за паркиране.


Audi A5


В Германия базовото ниво на A5 Sedan e-hybrid quattro струва 62 500 евро, а комбито - 64 150 евро. Най-мощните версии се предлагат съответно за 70 900 и 72 550 евро.

0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Хибрид на който не са обявили нито разхода, нито обхват с едно зареждане на батерията и резервоара, но пък се мъдрят сериозните цени на Audi. Ще направя предположение. Разхода ще е поне 9л. / 100 км средно, което напълно обезсмисля покупката на подобен хибрид. Ако много искате Audi, просто си купете от тях обикновен дизел/бензин, ще получите почти същото и ще ви останат пари да сипвате гориво през следващите 10 г.
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Мнооого пари за една шкода
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Първо видях снимката и си помислих, Хюндай, после прочетох заглавието. Отзад пък, ми прилича на 3та серия
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Е-мотор в СК е мек хибрид? Или аз нещо съм пропуснал или за проеден път статията е написана много лаишки?