Германските луксозни марки се радват успеха в Китай от десетилетия, но този период вече е към своя край. Възходът на местните производители на автомобили, особено в сегмента на електрическите, принуди Mercedes, BMW и Audi да преосмислят стратегиите си на най-големия автомобилен пазар в света.
От трите производителя именно Audi беше първият, който се наложи в Китай още през 1988. Сега компанията от Инголщад подготвя пускането на отделна под-марка. Вече е известно, че тя ще се казва AUDI (с главни букви) Изпълнителният директор Гернот Дьолнер вече обяви, че първият модел на AUDI ще бъде представен на автосалона в Шанхай. Събитието ще се проведе от 25 април до 2 май, но дебютът на автомобила ще се състои на 23 април по време на първия ден за пресата.
Името на модела остава в тайна, но е известно, че е серийна версия на миналогодишния концепт AUDI E. И докато автомобилите на Audi, които познаваме, получават всички видове задвижвания, AUDI ще бъде изцяло електрически. Сестринската марка не е чист проект на Volkswagen Group, тъй като автомобилите се разработват съвместно с китайския производител SAIC. След пускането на пазара на първия модел през следващия месец, през следващите две години ще последват още две превозни средства - SUV и Sportback.
Както при концепцията E, серийните модели няма да получат познатите четири пръстена, които ще бъдат заменени от голям надпис „AUDI“. Автомобилите от новата под-марка ще се продават само в Китай под името AUDI и ще се различават значително от моделите на Audi, предлагани в световен мащаб.
„Вече имаме свят на четири пръстена и свят на четири букви, в който работим. Със света на четири букви ние се насочваме към особено млади и разбиращи се в технологиите групи купувачи. Така марките са позиционирани по различен начин на пазара, имат различни целеви групи и са в различни ценови сегменти“, обясни директорът по продажбите на германската компания Марко Шуберт.
Първият модел от новата марка ще представлява смесица от елегантен Sportback и по-практичен Avant. Той е базиран на нова усъвършенствана цифровизирана платформа, разработена съвместно със SAIC и е малко по-дълъг от A5 Avant, но все пак по-къс от новото A6 Avant. Благодарение на сътрудничеството със SAIC, времето за разработка на автомобила е намалено с 30 процента.
Инженерите са инсталирали голяма батерия от 100 kWh между двете оси, което позволява пробег от 700 км, макар и в оптимистичния китайски цикъл CLTC. Концепцията има 800-волтова архитектура за ултра-бързо зареждане, което позволява добавянето на 370 см за 10 минути. Батерията захранва два електрически мотора, които заедно произвеждат 764 к.с. и 800 Нм въртящ момент, позволяващи 0 до 100 км/ч за 3,6 секунди.
Интересното в случая е, че тези три автомобила няма да бъдат единствените продукти, предлагани от Audi само в Китай. Германската марка произвежда и продава гама от седани и SUV с дълга база на местния пазар.
През 2024 година обаче доставките са намалели с 10% - до 653 016 единици, но въпреки това Китай си остава основният пазар на марката.
Още снимки на първия концептуален модел на Audi - вижте в галерията: