IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Калифорния вече има повече зарядни за EV отколкото бензиностанции

Инфраструктурата за електромобили в щата се развива с много бързи темпове

Броят на обществените зарядни устройства за електрически превозни средства в американския щат Калифорния надмина броя на традиционните бензиностанции. Както съобщава Car&Driver, позовавайки се на данни от кабинета на щатския губернатор, в региона има приблизително един и половина пъти повече точки за зареждане на електрически автомобили, отколкото бензиностанции. И това е според най-консервативните оценки.


зарядни станции


В Калифорния има 178 549 обществени станции за зареждане на електрически автомобили (към края на 2023 г. те са били малко над 105 000). В същото време щата има около 120 000 бензиностанции за автомобили с традиционни двигатели с вътрешно горене. Уточнява се обаче, че по-голямата част от точките за зареждане са с ниска мощност и има само 16 500 бързи DC станции.

Ако включим в статистиката и домашните AC зарядни, предимството става много по-значимо. Според Калифорнийската енергийна комисия в щата приблизително 700 000 такива устройства. Ситуацията се обяснява основно с политиката на властите, които въведоха строги стандарти за количеството вредни емисии от автомобилите, както и с високите цени на горивата.

Миналия декември държавната комисия одобри инвестиционен план от 1,4 милиарда долара за по-нататъшно разширяване на инфраструктурата за различни видове екологичен транспорт. Планът обаче може да бъде застрашен предвид текущата стратегия на американския президент Доналд Тръмп за прекратяване на прехода на страната към електрически превозни средства.


0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 дни )
    А ти какво ВЯРВАШ, че сравняват в случая? Че доколкото те разбрах от първия път, вярваш, че са сравнявали броя на колонките на зарядните станции на електромобилите с броя на бензиностанциите а не се сравнявали брой бензиностанции с брой зарядни станции. Сега да не вземеш да се извъртиш и да кажеш, че не си имал това предвид? По колко колонки има според тебе на всяка точка за зареждане на електромобили? Знаеш ли разлика между колонка и зарядна станция? Забравих - не отговаряш на неудобни въпроси
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 5 дни )
    Еми това казвам е илон дзинпин, да сравнят брой колонки с брой конектори за зареждане.
  • #21
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 дни )
    Освен това, логиката ти е пропукана и от факта, че само 10 - 20% от автомобилите по улиците на Калифорния са електрически. Тоест на всеки електромобил се падат по около 10 пъти повече зарядни станции , отколкото бензиностанции на автомобил с ДВГ. И това без да броим " бензиностанциите" в гаражите на повечето собственици на електромобили, които рядко използват обществени зарядни станции, за които става въпрос в статията. За да има логика, първо трябва да си зададеш ЛОГИЧЕН ВЪПРОС.
  • #20
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 дни )
    Логично е само по сметките на антиматематиците, които мразят да четат, мразят да смятат и мразят да се образоват по която и да е тема. Щеше да има логика в това, което казваш, ако както на бензиностанциите така и на зарядните станции за електромобили имаше 24-часови опашки и всяка една колонка е денонощна заета. Кога за последно си виждал опашки по бензиностанциите? Аз почти никога не си местя автомобила от колонката, преди да съм платил и обикновено никой не ме чака да освободя колонката
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    Логично е, просто ако едно зареждане на гориво е 5 минути а ти трябва 30 минути за ел.автомобил то трябва да са 6 пъти повече. Но това само в мокрите сънища на електрошокираните когато се изравнят.
  • #18
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 5 дни )
    До хи ха мммм даааааа. То пък на зарядните за електромобили има само по една колонка? ВЯРВАШ ЛИ? Защото аз ЗНАМ, че Тесла има зарядни станции с по около 100 конектора и точно в Калифорния преди месеци анонсираха нова зарядна станция със 150 колонки, която щели да строят там. Да ти напомня ли, че V4 зарядните на Тесла вече са на 1 000 V и ток до 615 ампера , въпреки че все още няма Тесла която да зарежда с 600 киловата мощност? Тази мощност доближава времето до пълненето на резервоар.
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 5 дни )
    Да сравняват колко са колонките и колко точките за зареждане. Бензиностанциите да нямат една колонка.
  • #16
    8 rate up comment 3 rate down comment
    carpe_diem ( преди 5 дни )
    #7, това ако пътуваш сам.. А ако пътуваш с жена, деца, куче, тъща как е? Докато се изредят всички до тоалетна и/или за хапване, и тези 15-20 минути стават много оптимистични, по-скоро заминава половин час. Признавам, ние сме семейство мегaпикльoвци, отделно огладнявам супер бързо и не винаги е ок да се яде в колата. Та повече от 2 часа абсурд да се изкара без да се спре дали за пикaeнe или за хапване например. Mисля, че рекорд ни е от Созопол до малко преди Пловдив, ама с мнооого зор...
  • #15
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До #12 ( преди 5 дни )
    В 90% от случаите хората си зареждат у дома. Много рядко се ползват бързи зарядни, със сигурност електричките в пъти по-малко им се налага да ползват бързи зарядни отколкото на двг-то трябва да се разкарва до бензиностанцията.
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    До 9 - В Европа искаме да закриваме близки полети ...