Тунелите се използват за улесняване на трафика през екстремните терени - така пестят време, нерви и опасност от катастрофи. Поне по белия свят. Тези на АМ "Хемус" създават нерви и са във вечен ремонт, но това е отделна тема.
Ето 10-те най-дълги пътни тунела в света, които използват авангардни технологии и какви ли не приумици, за да държат шофьорите в кондиция. Няма изненада, доминацията на Китай в топа е огромна. Но все пак победителят е от Европа. И като гледаме цените за изграждане, не е лошо да телефонираме на строителите.
10-те най-дълги пътни тунела в света (ГАЛЕРИЯ):
Ryfylke е най-дългият подводен пътен тунел в света в момента и се простира на почти 14,5 километра от Ставангер до мястото, чието има носи съоръжението. Норвегия искаше да намали зависимостта от фериботите. Сега е част от проекта Rogfast за свързване на няколко острова с подводни тунели. Това означава, че Ryfylke вероятно ще загуби титлата си.
Открит през 2019-а, изграждането на тунела отне седем години. Сега се начислява такса, за да се възстановят разходите за строителство.
По времето, когато Ryfylke започна да работи, струваше 6,4 милиарда норвежки крони (малко под 600 милиона евро). Електрическите автомобили имат 50% отстъпка от пътната такса.
Спускайки се до 285 метра под морето в най-дълбоката си част, тунелът се състои от две отделни тръби с по две ленти. Капацитетът е до 10 000 превозни средства на ден.