fallback

Защо при паркиране колата се оставя на първа скорост

И може ли да се използват други предавки след края на пътуване

Много собственици на автомобили, след като изключат двигателя, оставят колата на първа предавка и не използват ръчната спирачка. Няма и нужда от използването ѝ, когато колата е паркирана на равно място. Но защо автомобилът се оставя на първа предавка, а не на втора или на трета, например?

скорост

Фиксирането на автомобил на едно място за по-дълъг престой, ако е оборудван с автоматична скоростна кутия, е много просто - колата се оставя на „Паркиране“ (P) и това е всичко. С „механиката“ нещата са малко по-сложни.

Ако автомобилът е паркиран на не съвсем равна повърхност, докато е насочен „нагоре“, тогава, за да го застопорите без използването на ръчна спирачка, е необходимо да изключите запалването и да преместите скоростния лост на предавка, която елиминира възможността за заден ход. Но ако изберете втора или трета предавка, тогава, както показва практиката, тези предавки могат да не задържат колата, особено при някакво (дори незначително) външно влияние.

В случай на първа предавка такъв проблем не би трябвало да възникне. Между другото, ако паркирате предната част надолу по склон е по-добре е да използвате задна предавка: тя ще накара коляновия вал да се върти в обратна посока и колата ще се застопори по-добре.

А при паркиране на равна повърхност теоретично е напълно допустимо да оставите скоростния лост на втора или трета предавка, но когато колата е под наклон, в зависимост от това накъде е насочена колата, трябва да използвате първа или задна предавки. А най-добре е при по-голям наклон, да включите и ръчната спирачка.

Има и още един нюанс. С течение на времето обаче превключването на първа предавка за много превозни средства вече не е толкова лесно, както в началото. Ясно е, че за правилната работа на скоростната кутия е необходимо периодично да се сменя трансмисионното масло, въз основа на препоръките на производителя. И имайте предвид, че винаги има риск от неизправности в работата на кутията, така че двойното презастраховане "на първа" и с ръчна е оптималният вариант.

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 6 дни )
    анякой виждал ли е как трактор който е паркиран на лек наклон и оставен на скорост пали
  • #14
    Жожо ( преди 6 дни )
    Завъртане наобратно на коляновия вал? Интересно!
  • #13
    Иво ( преди 6 дни )
    По-*** статия не бях чел. Горе-долу като " Не пийте от течността на акумулатора".
  • #12
    Чичо Сашо ( преди 6 дни )
    До #8То е така, но и паркинг спирачката може да не работи по някаква причина. Така че има смисъл и от такива теми. Друг е въпроса съдържанието на тази статия.
  • #11
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 10. Технически си прав. Не скоростната кутия, а двигателя предотвратява движението на автомобила по наклон. Упражнява спирачно действие дори по време на движение с високи скорости, при които ръчната спирачка няма никакви шансове, въпреки че се води спирачна система по твоята категоризация.
  • #10
    анонимен ( преди 6 дни )
    скоростната кутия не е спирачна система
  • #9
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До турбо. Статията не е за ръчна спирачка, за включване на първа предавка при паркиране. Ти само на ръчната спирачка ли е разчиташ? На неутрална ли оставяш автомобила при наклон? Или подхождаш консервативно като долните двама, единият от които подпира автомобила с тухли, а другия с камък, които специално си носиш в багажника?
  • #8
    анонимен ( преди 6 дни )
    съвременен автомобил няма такива глупости, спираш ръчната се включва автоматично но то и вече почти никой не продава кола с ръчни скорости дори и спортните модели.
  • #7
    Турбо ( преди 6 дни )
    Съвременните коли имат електрическа ръчна спирачка,която се включва автоматично след паркиране.
  • #6
    анонимен ( преди 6 дни )
    Можеха просто да напишат, че при включена първа предавка предавателното число от колелата към двигателя е по-голямо, което осигурява по-трудно превъртане. Колкото по-висока е предавката, толкова по-малко е предавателното число, затова съпротивлението, което може да окаже двигателя, преди да се превърти (и автомобилът да тръгне по наклона) е по-малко.
fallback
Последни