Китайските автомобилни производители XPeng и GAC обмислят да започнат своите електрически превозни средства в завода на Magna Steyr в Грац (Австрия). Това ще позволи на марките не само да заобиколят митата на ЕС, но и значително да ускорят навлизането си на европейския пазар.
По предварителна информация става дума за монтаж по схемата SKD - когато основните компоненти се доставят от Китай, а окончателният монтаж се извършва на място. Подобен модел вече се използва от Chery и от други китайски марки, които се стремят да засилят позициите си в ЕС.
Magna, след като загуби няколко големи клиенти, включително Mercedes и Jaguar, и с предстоящо изтичане на договорите с BMW и Toyota, активно търси нови партньори. XPeng може да започне с кросоувърите G6 и G7, както и с бюджетната марка Mona. GAC от своя страна се готви да пусне в Европа модели под марката Aion, включително кросоувърите Y и UT на атрактивни цени.
Със забавянето на продажбите в Китай и свръхпредлагането на производствения капацитет Европа се превръща в приоритетна дестинация за разширяване на китайските производители. Magna получава шанс да компенсира намаляващите поръчки и да засили присъствието си в бързоразвиващия се сегмент на електрически превозни средства.