IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BYD показа зарядна за EV, която добавя 2 км пробег в секунда

Акциите на китайския производител скочиха веднага след премиерата на иновативното устройство

Китайският концерн BYD добави най-мощната зарядна станция за електромобили в света. Тя произвежда до 1000 kW, като е в състояние да добави 2 км пробег за секунда. Компанията обяви, че ще инсталира 400 такива станции в цял Китай, съобщава местното издание CarNewsChina.


BYD зарядна


Веднага след премиерата на новия суперчарджър акциите на BYD на фондовата борса в Хоснконг скочиха с 6% - до 53 щатски долара. От началото на година тяхната стойност е нараснала с цели 50%.

Новият портал за зареждане може да работи с напрежение до 1000 V и с ток до 1000 А, пиковата му мощност е 1000 kW. Като се вземат предвид режимите за увеличаване и намаляване на мощността в началото и края на цикъла на зареждане, енергията от зарядната осигурява 400 км автономност само за 5 минути.

Така BYD вече разполага с най-мощната зарядна станция в света, като нейният най-близък аналог е разработен от друга китайска компания – Xpeng, и произвежда 800 kW. Сред лидерите по този показател са още два производителя от Китай – Nio, чиито портали достигат пикова мощност от 640 kW, и Li – 520 kW.


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    Например електромобилите на PSA който имат максимална мощност на зареждане 100kW при отрицателни температури ще зареждат с 10 kW, а китайския електромобил вместо с 1 000 kW, както правилно си отбелязал, ще зарежда със 100 kW първите минути, колкото на практика е максималната скорост на европейските модели при идеални атмосферни условия.
  • #26
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    До 30. Всяка една батерия си има bms, който така или иначе няма да ти позволи да зареждаш с по-голяма от безопасната мощност за батерията. Много правилно си отбелязал, че при отрицателни температури мощността е около 10 пъти по-ниска от максималната.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 8 месеца )
    "Недостатъците на днешните батерии не можеш да ги оправдаеш с ненужна и разрушителна за батерията скорост на зареждане!" Правилно заключение, колега. Два са основните разрушителни фактора срещу доброто състояние на днешната батерия. Ниските температури и методологията на зареждане! Умишлено прикриван факт: зарядът не трябва да се извършва и под определен темп. диапазон! Над 100kW, ~5-100%, - 0C. Циклите зареждане значително деградират при минусови темп! Изпитано инфо от Скандинавието!
  • #24
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    Последно, ще се разбереш ли с другото ти аз, дали времето за зареждане на дълъг път има някакво значение или като тръгнеш на 2000 км пътуване, всеки път трябва да спираш да нощуваш при 10 баби да заредиш, вместо да спреш 4 пъти по 5 минути на една от тези зарядни станции?
  • #23
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Хаха ( преди 8 месеца )
    Илон Дзинпинка, купи ли си ЕМ? Или от сумати време караш такъв? Достатъчно внимание са ти обърнали тук(аз и не искам и нямам време), че и почти не са те нареждали... Та ако ти е домъчняло....мога да ти кажа че си един зле програмиран нещастен жалък чат бот.
  • #22
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    Тоест, съм те разбрал правилно! Скоростта на зареждане на съвременните електромобили ЗА ТЕБЕ е напълно достатъчна и говориш от личен опит изграден за милиони километри заредени от контакта на баба ти?
  • #21
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    Научи я тази математика? 1 милион Госта трябва да заредят 150 км за седмицата, могат да го направят за 1,5 минути на 1 милион подобни зарядни станции, на 40 пъти по-малко зарядни станции за 1час , което са 25 000 зарядни станции. Ако се разпределят да зареждат само по един час на ден, но всеки ден от седмицата, ще са достатъчни 3500 зарядни. Ами ако зареждат 8 часа всеки ден вече са достатъчни под 500 зарядни станции. Ти обаче твърдиш че за да няма опашки трябват 1 милион зарядни!
  • #20
    7 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 8 месеца )
    Недостатъците на днешните батерии не можеш да ги оправдаеш с ненужна и разрушителна за батерията скорост на зареждане! Свободата Санчо е,да си заредиш на 30 стотинки вкъщи, от контакта инсталиран в стълба до паркомястото ти,от зарядната в хотела в който си отседнал,от контакта за котлона на баба ти на село.И да знаеш че другия ден или седмица можеш да минеш 800-1000км,без да спираш където не искаш и да зареждаш за 1лв Квч,било то и на уж100 пъти по висока скорост , от на баба ти контакта!Ай чао
  • #19
    5 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 8 месеца )
    Има такава пропаст между разсъжденията ти и действителността,че ако го осъзнаеш някой ден,ще се метнеш в някоя пропоаст.Твърдиш,че при такава скорост на зареждане има нужда от по-малко зарядни!Само че това автоматично води,до образуване на опашки,респективно вдигане на общото време за зареждане!Това,че зареждаш 10мин по-бързо как се компенсира,че чакаш 15 мин на опашка!Хиляди пъти ти казах - проста математика е - колкото по-често спираш да зареждаш,толкова повече време хабиш!
  • #18
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    "РУК ( преди 2 минути )Аз коментирам статията, критичното мислене го проявих към смисъла на подобна ненужна скорост на зареждане!" Да видя дали правилно съм те разбрал - да не твърдиш, че СКОРОСТТА НА ЗАРЕЖДАНЕ на съвременните електромобили е напълно достатъчна и няма нужда да става по-бързо и развитието в тази посока е напълно НЕНУЖНО?