fallback

BYD показа зарядна за EV, която добавя 2 км пробег в секунда

Акциите на китайския производител скочиха веднага след премиерата на иновативното устройство

Китайският концерн BYD добави най-мощната зарядна станция за електромобили в света. Тя произвежда до 1000 kW, като е в състояние да добави 2 км пробег за секунда. Компанията обяви, че ще инсталира 400 такива станции в цял Китай, съобщава местното издание CarNewsChina.

Веднага след премиерата на новия суперчарджър акциите на BYD на фондовата борса в Хоснконг скочиха с 6% - до 53 щатски долара. От началото на година тяхната стойност е нараснала с цели 50%.

Новият портал за зареждане може да работи с напрежение до 1000 V и с ток до 1000 А, пиковата му мощност е 1000 kW. Като се вземат предвид режимите за увеличаване и намаляване на мощността в началото и края на цикъла на зареждане, енергията от зарядната осигурява 400 км автономност само за 5 минути.

Така BYD вече разполага с най-мощната зарядна станция в света, като нейният най-близък аналог е разработен от друга китайска компания – Xpeng, и произвежда 800 kW. Сред лидерите по този показател са още два производителя от Китай – Nio, чиито портали достигат пикова мощност от 640 kW, и Li – 520 kW.

fallback
  • #7
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    Минусчетата са тук а отговори на неудобните въпроси няма. Ако се върнем на емблематичния пример на гост който всяка седмица зарежда на бензиностанцията 150 км за 5 минути, при налагане на тази технология ще има свободата да избере дали да зареди 150 км за 1,5 минути вероятно за по-малко от 30 лв които сега дава за бензин или за 10 секунди включване и 10 секунди изключване в гаража си срещу 3 4 лева за зареждане за седмичния пробег. Тези постижения на китайците обезсмислят ДВГ.
  • #6
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Аре, тоя па почна с въпросните и разпитите. Пиши си там неострите опорки и бегай на някъде.
  • #5
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    До РУК. Забравих и да те питам, защо смяташ че 4000 зарядни станции в Китай са малко на брой, за малкото на брой автомобили които могат да зареждат с тази мощност? На практика тези автомобили вече зареждат толкова бързо, колкото с бензин и няма смисъл да стоят много на зарядната станция. Преди 5 минути зареждане, 4 000 зарядни станции могат да обслужват около 50 000 автомобила на час, които са заредили за седмичния си пробег от 400 км.
  • #4
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    Ако вземем баснята за кокошката и яйцето, зарядните вече са налични и автомобилните производители ще започнат да се надпреварват кой ще произведе автомобилът който зарежда най-бързо на тях. Тоест да има най-голяма средна скорост на зареждане. Като си има предвид, че автомобилите им който зареждат на 500 киловата почти не се чува включване на вентилаторите за охлаждане на батерията, ако включат по-добро охлаждане, вероятно ще е доближат 1000 киловата пикова мощност и доста по-добра средна.
  • #3
    Антитрол ( преди 8 месеца )
    До РУК. Има различни гледни точки за свобода. Например свободата да избереш дали да си купиш или да си произведеш тока за зареждане. Дали да заредиш ток произведен в родината ти или да внесеш нефтопродукти за зареждането от другия край на света и да си зависим да ти врътнат кранчето В буквалния смисъл на думата. Дали да заредиш бързо или бавно. Свободата да избереш на каква цена да заредиш в доста широки граници. 1000 kW са добра БАЗА за РАЗВИТИЕ. След време повече.
  • #2
    РУК ( преди 8 месеца )
    Смисъл никакъв! И "плана" да сложат 400 такива зарядни в "цял Китай" доказва, че това маркетингова и борсова стратегия!Добре са се научили от Мъск с кьорфишеци да си вдигат акциите по борсите. Ел. колите ще стант привлекателни когато постигнат разумна цена и достатъчно автономност, че колата да служи на теб, а не да си роб на зарядните. Колите винаги са били символ на лична свобода и следващото звено трябва да направи тази свобода по-голяма.А набеденото за следващо звено към момента я ограничава
  • #1
    Геле ( преди 8 месеца )
    Само е пропуснато да се спомене с колко % пада живота на батерията след такъв "супер чардж"
fallback
Последни