Повишеният разход на масло е един от най-честите проблеми при съвременните автомобили. Рано или късно абсолютно всеки шофьор се сблъсква с този проблем. При някои двигатели обаче, консумацията на масло започва много по-рано, отколкото на човек би му се искало.
Още по-лошото е, когато този проблем активно дпрогресира, влошавайки се с всеки изминат километър. В галерията ви представяме пет такива двигателя, които започват да гълтат масло след малко изминати километри.
Тези двигатели гълтат масло още на малко километри (ГАЛЕРИЯ):
Това е серия японски двигатели на Toyota, която страда от абсолютно същите проблеми като EA888 от VAG, споменат в самото начало - тънки пръстени и скапан дренаж. При това японците успяха да се изхитрят, като се справиха без такива подобрения като директно впръскване и турбина. Например 1,8-литровият 1ZZ-FE започва да консумира средно 1 литър на хиляда км след пробег от 35-50 хиляди км.
По едно време тези двигатели станаха изключително неприятна изненада за онези, които се втурнаха да купуват кола на търг, надявайки се на малкия пробег. Най-често семейството ZZ са в автомобили като Toyota Corolla и Toyota Avensis. При 2,4-литровите 2AZ-FE двигатели ситуацията е забележимо по-добра, но техните собственици също гарантирано ще се сблъскат с разход на масло, когато пробегът наближи 200 000 км. Тези двигатели най-често са монтирани на Toyota RAV4 и Toyota Camry.


23