fallback

Неуспелият германски съперник на Mazda MX-5 имаше V6 с турбо от Audi

Roadster на компанията YES! получи и второ поколение, но в крайна сметка се оказа провал

Mazda MX-5 Miata е един от най-известните спортни автомобили в света. С история, датираща от десетилетия и над милион продадени бройки по целия свят, той остави незаличима следа в автомобилната индустрия.

Roadster YES

През е имало много автомобили, които са черпили вдъхновение от MX-5 - лека, достъпна спортна кола от начално ниво, която се харесва на младите хора и осигурява достъпна входна точка към забавното, ангажирано шофиране. В Германия в началото на 2000-те имаше един роудстър, който следваше същата рецепта, но така и не постигна търговски успех.

Колата с красноречивото име Roadster беше представена пред света на автомобилното изложение в Женева през 2003. Тя се отличава с нетрадиционен дизайн на вратите, който е нещо средно между ножица и врата тип пеперуда, отваряща се нагоре и леко навън. За краткия си живот – 2003-2009 година, моделът дори получи второ поколение.

Roadster YES

Първата генерация се задвижваше от 1,8-литров редови четирицилиндров двигател, произведен от Volkswagen, съчетан с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Второто излезе през 2006, като беше с по-големи размери и получи 3,2-литров V6 двигател на Audi, заради който се казваше Roadster 3.2. Този двигател се предлагаше или в конфигурация с атмосферно пълнене, или с турбокомпресор и бяха налични два избора на трансмисия.

Всички модели с 5-степенна автоматична скоростна кутия са задвижвани изключително от атмосферен двигател, докато автомобилите с турбокомпресор получиха и допълнителна предавка.

В гамата на YES! имаше още два модела - Clubsport и Cup/R. Първият беше представен като прототип през 2001 и се задвижва от същия 1,8-литров двигател на Volkswagen като при Roadster, съчетан с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Clubsport беше спрян през 2006 когато беше представено второто поколение на Roadster.

Що се касае до Cup/R, това беше версия само за писта на Roadster, като повечето несъществени компоненти са премахнати, за да се спести тегло. Те включват вратите, което означава, че водачът трябва да влезе в колата отгоре, по подобен начин като състезателна кола. Двигателят все още беше 1,8-литровият Volkswagen, но с подобрен производителността, която увеличи мощността до 340 к.с. 5-степенната механична трансмисия остава непроменена. Cup/R се произвеждаше между 2003 и 2006.

В крайна сметка трите модела, както и самата марка YES! не оцеляха дълго време. Едноименната компания е основана от двама студенти - Херберт Функе и Филип Уил, които създават Clubsport през 2000 година, докато завършват обучението си в Университета за приложни науки в Кьолн. Първоначалната идея се превръща пълноценна бизнес-идея и година по-късно първият готов прототип е представен на автомобилното изложение във Франкфурт.

Колите се сглобяват на ръка в реставриран хангар до малко летище в Саксония (Германия), но в крайна сметка търсенето им е слабо и през 2009 компанията обявява фалит. Нейните активи са изкупени от Марко Кунц, който е един от първите купувачи на второто поколение на Roadster. Планът му е да възобнови производството на 3.2 Roadster, нов крайна сметка това не се случи. Кунц успява да произведе няколко резервни части за съществуващи коли, преди да се откаже.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 2 дни )
    Ако е бил с предно предаване, няма как да се сравнява с MX-5
  • #2
    анонимен ( преди 2 дни )
    Да бяхте споменали цената, за да разберем защо мижавото търсене
  • #1
    анонимен ( преди 2 дни )
    Смешници, как сте изкарали, че маздата е оригинала? Показва пълно непознаване на автомобилната история. Японците копират идеята от италианците и англичаните, които правят стахотни, забавни и достъпни роудстъри и малки спортни коли през 60-те. Немците също имат такива модели поне десетилетие преди японците. Използвайте простото правило, което работи в 99,99% от случаите - японците нищо не са измислили.
fallback
Последни