IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Къде се произвеждат най-продаваните автомобили в Европа

Знаете ли, че Dacia Sandero идва от Мароко, а Toyota Yaris е родена в Чехия?

Някога имаше Германия, Италия, Франция и Обединеното кралство – сочени като люлки на европейското автомобилна индустрия, като там бяха и най-големите производители. В наши дни обаче картата се е променила драстично и сега главните действащи герои са други.


производство


Всъщност е достатъчно да вземете най-продаваните модели през 2024 и да ги поставите на европейската карта точно на мястото им на производство, за да разберете, че фабриките на „бестселърите“ автомобили вече са другаде – не само като държави, но и като континенти.

Не всеки знае например, че Dacia Sandero се произвежда главно в Мароко или че Dacia Duster може да е пристигнал от Турция. Както и че Renault Clio се сглобява в Словения. Има и други любопитни примери, представени от колегите ни от Motor1.


Къде се произвеждат 10-те най-успешни коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 дни )
    От два месеца имаме чисто нова Сандеро stepway .Произведена е в Мароко.Прекрасен автомобил.Нямаме забележки.Перфектна возия и всичко което може да искаш от един автомобил с всички екстри.Единственото,което е минус е, че вградената навигация няма български
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Много заводи , много автомобили , високи цени ниски продажби и накрая ще има фалити.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Мароко, Турция . Сега вече знаем защо тези коли започват с проблемите още на 10.000 км и дилърите гледат да ги задържат по дълго в сервиза че да им изтече гаранцията .
  • #10
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Брр ( преди 1 седмица )
    За Хюндай разбрахме, че подмина България и се настани в Турция заради наглостта на Бойко, който искаше да става акционер даром само за да подпише разрешението
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Мароко?!?!?! ( преди 1 седмица )
    Нищо чудно, че моето Пежо 208 все го удряха. Сигурно мароканците дето са го сглобявали са правили арабски ритуал срещу всеки европеец, който му стане собственик. Онези маймуни са такива! Бързо гледах да се отърва от него.
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Тони ( преди 1 седмица )
    В чужбина драскат Теслите с пирони в знак на протест срещу Мъск, САЩ и Германия.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Хаха ( преди 1 седмица )
    До 6 заводите които споменаваш, са на 30 и 50 години, няма какво да ги сравняваме. А от нулата някой да вдигне завод тук, освен баналните причини които ще се споменат, основната е липсата на човешки ресурс! А и в крайна сметка, ако има много заводи за автомобилни части и компоненти, това че няма за сглобяване на краен продукт, не е чак такъв проблем.
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Заводите на Рено в Бурса и Ново место съм ги виждал лично огромни съоръжения и най-лошото всички са около Бг, а нас ни отминават с 200. Не си ли задавате този въппос, защо е така.
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    11111 ( преди 1 седмица )
    "голям град недалеч от Мраморно море и столицата Истанбул"
  • #4
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Руското автомобилостроене е едно недоразумение и едва ли някой ще прави лади някъде.