Измина повече от година половина, откакто Renault Mégane напусна пазара, като френската марка предпочете да се сбогува с модела, без да вдига много шум, тъй като по същото време подготвяше премиерана на новия си кросоувър Symbioz. Той трябваше да привлече клиенти, които търсят нещо по-просторно и така да заеме мястото на компактния модел с 5 врати. Оказа се обаче, че не навсякъде тази рецепта работи.
Пускането на Megane E-Tech Electric също не предизвика очаквания ефект и това накара производителят да продължи да предлага една от версиите на Megane с ДВГ на някои пазари в Европа. Това е Renault Mégane GrandCoupé – седан със спортен и елегентен дизайн, който все още е достъпен в държави като Полша и Чехия, например.
Този модел се появи в средата на миналата година, като идеята беше да „задоволи търсенето от клиенти, които не харесват електрическите автомобили". Досега той се предлагаше само в един вариант - с бензинов двигател 1.3 TCe със 140 к.с., който може да се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична скоростна кутия EDC.
Тази трансмисия се предлага и за Mégane GrandCoupé с дизелов двигател, който сега се завръща в гамата на марката. Това е добре познатият 115 к.с. 1.5 dCi, който привлича потребителите с ниския си разход на гориво (4,5 л/100 км), позволяващ изминаването на повече от 1000 км с едно пълнене на резервоара.
Дизеловата версия получава подобрено стандартно оборудване в сравнение с бензиновия модел, като тапицирани с кожа седалки, наблюдение на мъртвите зони, предни и задни сензори за паркиране, Pure Vision LED фарове и електрическа задна врата.
Разбира се, този вариант е и по-скъп от бензина. В Полша струва между 27 288 и 28 186 евро, а предлагането му е част от стратегията на Renault да се противопостави на навлизащите на местните пазар китайски модели с продукт, с какъвто те не разполагат - нито по отношение на производителността, нито по отношение на съотношението качество/цена.