IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault размисли: и следващото Clio ще е на бензин

Шестото поколение на модела идва догодина с изцяло нов дизайнерски език

Renault Clio ще получи ново поколение още догодина - и то със сигурност няма да бъде електромобил, потвърдиха шефовете по дизайна на марката Лоренс ван ден Акер и Жил Видал, цитирани от британското издание AutoExpress. Освен това шестото поколение ще смени рязко дизайнерския език и ще получи нов, "латински" облик, по думите на Ван ден Акер.
  
   
Renault Clio 2026, рендер
Така ли ще изглежда следващото Clio? Този рендер на румънския графичен дизайнер Avаrvarii е направен за Autoexpress на базата на шпионски снимки на новия модел и след разговорите с дизайнерите Ван ден Акер и Видал
  
      
Преди няколко години стратегическият план Renaulution, представен от шефа на компанията Лука де Мео, предвиждаше тя да върви по пътя на пълната електрификация и да остави двигателите с вътрешно горене на дъщерната Dacia. Охлаждането на електрическия сегмент в последните години обаче явно е променило плановете.

Според ван ден Акер това е логично решение при наличието на новите електрически Renault R5 и Renault R4. "Това ни позволява да имаме двойна оферта, много ясна за клиентите, като двата й компонента няма да си канибализират взаимно продаажбите... Не би имало смисъл да направим и Clio, и R5 стопроцентови електромобили", поясни вицепрезидентът по дизайна.
 
   
Renault Clio 2026, рендер
 
        
Актуалното, пето поколение на Clio се предлага в България с пет варианта на задвижване: трицилиндров атмосферен бензинов агрегат с 65 конски сили мощност, турбоверсия на същия мотор с 90 коня, вариант с вградена газова уредба и 100 конски сили, и, на върха в гамата, хибрид с 1.6-литров бензинов двигател и два малки електромотора, с комбинирана мощност от 145 к. с.. Все още Clio се предлага и с 1.5-литровия dCi дизел, но той ще отпадне при следващото поколение. Все още не е сигурно дали чистите бензинови агрегати ще оцелеят през 2026, когато влиза в сила стандартът Евро 7. „Като всяка автомобилна компания, ние се опитваме да разберем коя е правилната комбинация от задвижващи агрегати, за да изпълним разпоредбите. Но клиентът винаги е прав”, обяснява ван ден Акер, споменавайки за противоречието между нуждата на купувачите от малки автомобили на добра цена, и инфлационния натиск от добавянето на технологии, за да се отговори на затягащите се норми за емисии.
  
    
Renault Clio 2026
  
       
Колкото до дизайна, новото поколение ще бъде "много модерно изглеждащ, чувствен латино автомобил", твърдят ван ден Акер и Видал. Част от новия дизайн е скосената задница, завършваща с елегантен спойлер за по-добра аеродинамика и визия. Арките на колелата ще са по-извити. Не очаквайте много остри ръбове в новия модел – той ще залага на меките, заоблени форми.

Новото Clio ще бъде оборудвано с най-новата информационно-развлекателна система на марката и ще поддържа гласовия асистент на Google. То ще получи и ново поколение седалки - меки и приветливи, тапицирани с екологични материи. Рециклирана пластмаса и метал също ще присъстват: Renault иска до 2030 около 30% от всеки автомобил да бъде от преработени материали.
  
    

 

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    рено да размисли по-добре, да спре с ежемесечните държавни дотации, че Франция съвсем го закъса, и да си фалира по естествен начин.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Сникерс до 6 ( преди 1 месец )
    не си ти когато си ***!
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 4 Евро 7 ще има ... Но няма да е тая гавра със живота и дори може, да е по-леко от Евро 5 в някои отношения. Какво му неше на Евро 5?
  • #8
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    USAID пукяся и каквото и да го замени, няма да подкрепя "злеените" и деиндустирализацията на Европа, така че се приключи. КРАЙ със зелените глупсоти. Край съа забраните!
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До Долният профан ( преди 1 месец )
    Така си мислиш от страх
  • #6
    3 rate up comment 23 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 1 месец )
    Бъдещето е на електрическите автомобили.Статистически е доказано.
  • #5
    4 rate up comment 11 rate down comment
    До 4 ( преди 1 месец )
    Или това което си написал или пък ще си остане и ако peugeot и citroen не се научат да произвеждат електромобили, ще бъдат закрити или купени от някой който може да ги произвежда и продава. Не знам за тебе, но аз не бих заложил на връщане на производството на дизелови автомобили в бъдеще. Вече произведените ще се карат десетилетия.
  • #4
    18 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До няколко години като отпадне идеята за Евро 7 ще върнат и дизелите в производство. Французите правеха добри дизели навремето. Особено Пежо и Ситроен.
  • #3
    1 rate up comment 9 rate down comment
    До модераторите ( преди 1 месец )
    Моля да изтриете коментарите на троловете, за които подадох сигнал. Благодаря предварително!
  • #2
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Олеква ли ти, като се заяждаш с тоя очевидно страдащ от ментални проблеми човек? Може би не си много по-различен от него?