Renault Clio ще получи ново поколение още догодина - и то със сигурност няма да бъде електромобил, потвърдиха шефовете по дизайна на марката Лоренс ван ден Акер и Жил Видал, цитирани от британското издание AutoExpress. Освен това шестото поколение ще смени рязко дизайнерския език и ще получи нов, "латински" облик, по думите на Ван ден Акер.
Така ли ще изглежда следващото Clio? Този рендер на румънския графичен дизайнер Avаrvarii е направен за Autoexpress на базата на шпионски снимки на новия модел и след разговорите с дизайнерите Ван ден Акер и Видал
Преди няколко години стратегическият план Renaulution, представен от шефа на компанията Лука де Мео, предвиждаше тя да върви по пътя на пълната електрификация и да остави двигателите с вътрешно горене на дъщерната Dacia. Охлаждането на електрическия сегмент в последните години обаче явно е променило плановете.
Според ван ден Акер това е логично решение при наличието на новите електрически Renault R5 и Renault R4. "Това ни позволява да имаме двойна оферта, много ясна за клиентите, като двата й компонента няма да си канибализират взаимно продаажбите... Не би имало смисъл да направим и Clio, и R5 стопроцентови електромобили", поясни вицепрезидентът по дизайна.
Актуалното, пето поколение на Clio се предлага в България с пет варианта на задвижване: трицилиндров атмосферен бензинов агрегат с 65 конски сили мощност, турбоверсия на същия мотор с 90 коня, вариант с вградена газова уредба и 100 конски сили, и, на върха в гамата, хибрид с 1.6-литров бензинов двигател и два малки електромотора, с комбинирана мощност от 145 к. с.. Все още Clio се предлага и с 1.5-литровия dCi дизел, но той ще отпадне при следващото поколение. Все още не е сигурно дали чистите бензинови агрегати ще оцелеят през 2026, когато влиза в сила стандартът Евро 7. „Като всяка автомобилна компания, ние се опитваме да разберем коя е правилната комбинация от задвижващи агрегати, за да изпълним разпоредбите. Но клиентът винаги е прав”, обяснява ван ден Акер, споменавайки за противоречието между нуждата на купувачите от малки автомобили на добра цена, и инфлационния натиск от добавянето на технологии, за да се отговори на затягащите се норми за емисии.
Колкото до дизайна, новото поколение ще бъде "много модерно изглеждащ, чувствен латино автомобил", твърдят ван ден Акер и Видал. Част от новия дизайн е скосената задница, завършваща с елегантен спойлер за по-добра аеродинамика и визия. Арките на колелата ще са по-извити. Не очаквайте много остри ръбове в новия модел – той ще залага на меките, заоблени форми.
Новото Clio ще бъде оборудвано с най-новата информационно-развлекателна система на марката и ще поддържа гласовия асистент на Google. То ще получи и ново поколение седалки - меки и приветливи, тапицирани с екологични материи. Рециклирана пластмаса и метал също ще присъстват: Renault иска до 2030 около 30% от всеки автомобил да бъде от преработени материали.