Във Volkswagen от доста време са наясно, че за да може електромобилите да бъдат успешни, те трябва да бъдат достъпни за хората. Затова и базовият електрически модел на германската марка беше очакван с огромен интерес. Той беше показан като концепция с името ID.EVERY1, като серийният вариант ще излезе на пазара след 2 години на цена от около 20 000 евро.

Самата поява на малката електрическа кола се превърна дори в политически въпрос, като нейното създаване изигра основна роля в новия колективен договор между Volkswagen и профсъюзите. В същото време обаче германската компания отказа да си сътрудничи с Renault и Dacia, които още догодина ще пуснат наследници на Twingo и Spring. Те ще бъдат на подобна цена и дори по-евтини, като това ги превръща в основни конкуренти.
Като размери ID. EVERY1 има дължина от 3,88 метра, което го позиционира между първия Up и настоящото Polo. Широчината е 1,82 метра, а височината – 1,49 метра, което означава, че той е по-малък от други конкуренти като Hyundai Inster (3,85 метра) и Citroen e-C3 (4,02 метра). Според VW дизайнът е в стил „безвремие“, като има препратки към Up, Polo и Golf.

Благодарение на новата модулна система за електрическо задвижване (MEB) със задвижване на предните колела малкият електромобил предлага сериозно вътрешно пространство. Приятните на допир повърхности са решени в топли, приветливи цветове. Самите тъкани се състоят предимно от рециклирани материали. Визуално интериорът се характеризира с ясен и стабилен дизайнерски език, който стилистично напълно съответства на екстериора.
Хоризонталните линии характеризират ясното табло. То е доминирано в средата от централния сензорен дисплей на информационно-развлекателната система. По-долу са бутони за вътрешната температура, отоплението на седалките и силата на звука. Дизайнерите са проектирали страната на пътника на арматурното табло да бъде променлива. Там, например, може да бъде закрепен на релса. Може също така да се прикрепи рафт, който да се използва като маса. Цифровите инструменти са интегрирани в центъра на арматурното табло.

Прави впечатление и многофункционалният волан с два спица, който е сплескан отгоре и отдолу. Квадратната форма на клавиатурите на волана се повтаря и на други места – например в бутона за регулиране на външните огледала на шофьорската врата или за малък, светещ и подвижен Bluetooth високоговорител между водача и пътника до него.
Централната конзола не само служи като класически централен подлакътник за водача и пътника отпред, но е и многофункционален инструмент за всички на борда, тъй като може да се движи по релса чак до задната част. В конзолата рафтовете, които се регулират напред и назад, могат да бъдат изтеглени и използвани за различни цели. Налична е централна конзола с подобен концептуален подход.

ID. EVERY1 е първият модел на VW Group, който използва фундаментално нова, особено мощна софтуерна архитектура. Това означава, че бъдещият базов Volkswagen може да получава нови функции през целия си жизнен цикъл, ако потребителите го пожелаят.
Показана концепция развива максимална скорост от 130 км/ч и се задвижва от новоразработен електрически мотор с мощност 70 kW (95 к.с.), който трябва да осигури пробег от поне 250 км с едно зареждане. Останалите технически характеристики на базовия електромобил на германската марка ще бъдат обявени при приближаване на премиерата. Тогава ще стане ясно и дали моделът ще запази името ID. EVERY1 или ще се казва просто ID.1.
Още снимки на базовия електромобил на Volkswagen - вижте в галерията:


2