Volkswagen търси различни начини, за да може да отвърне на Toyota, която преди 5 години му отне короната на производител №1 в света. А едно от изпитаните средства е пускането на нови модели, които да увеличат продажбите на определени пазари. И макар мнозина да смятаха, че в гамата на германската марка няма място за още един SUV, оказва, че това не е така.
Новото предложение на Volkswagen се казва Tera, като представлява субкомпактен кросоувър, предназначен предимно за Бразилия и Аржентина, където битката на автомобилите в този клас се разгаря. Новият модел определено прилича на смален Tiguan в типичния консервативен стилп на марката, като е разработен от бразилското подразделение на VW.
Дизайнерският екип, създал автомобила, все пак е се опитал да разнотобрази нещата, като е интегрирал силуетите на моделите Beetle, Gol и Tera в задното стъкло. Нивата на оборудване от по-висок клас получават двуцветни джанти и контрастиращ черен покрив, но няма светлинни ленти като при по-големите модели, продавани в световен мащаб.
Техническите спецификации не се разкриват, но е известно, че най-новият кросоувър на производителя Волфсбург е по-малък от Taos, продаван в САЩ. Очаква се той да бъде позициониран под T-Cross и Taigo/Nivus и като размер, като и цена. Тези два модела се продават и в Бразилия, но във VW не се притесняват от потенциално съперничество между тях, което намалило продажбите.
Подобно на екстериора, кабината също не предлага нещо кой знае колко различно от други модели на марката. Версиите от най-висок клас ще бъдат оборудвани с LED оптика, 10-инчов цифров инструментален панел, медийна система Volkswagen Play Connect с поддръжка на бразилски онлайн-услуги, безжично зареждане, контурно осветление и 17-цолови джанти.
Задвижването е поверено на 1,0-литров турбодвигател с 3 цилиндъра, съчетан с автоматична скоростна кутия. По-евтините версии на Tera ще получат механични скорости. Малкият кросоувър на VW е базиран на евтина версия на платформата MQB A0 и ще се предлага само с предно задвижване.
Когато бъде пуснат в продажба по-късно тази година, VW Tera, произведен в Бразилия, ще се конкурира с други евтини субкомпактни кросоувъри, като Fiat Pulse, Citroën Basalt и Renault Kardian. Цените на модела ще варират между 100 000 и 140 000 бразилски реала (16 600-22 700 евро).
Още снимки на новия SUV на Volkswagen - вижте в галерията: