IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen направи още един SUV

Малкият Tera технически е свързан с Polo, ще се продава основно в Южна Америка

Volkswagen търси различни начини, за да може да отвърне на Toyota, която преди 5 години му отне короната на производител №1 в света. А едно от изпитаните средства е пускането на нови модели, които да увеличат продажбите на определени пазари. И макар мнозина да смятаха, че в гамата на германската марка няма място за още един SUV, оказва, че това не е така.


VW Tera


Новото предложение на Volkswagen се казва Tera, като представлява субкомпактен кросоувър, предназначен предимно за Бразилия и Аржентина, където битката на автомобилите в този клас се разгаря. Новият модел определено прилича на смален Tiguan в типичния консервативен стилп на марката, като е разработен от бразилското подразделение на VW.

Дизайнерският екип, създал автомобила, все пак е се опитал да разнотобрази нещата, като е интегрирал силуетите на моделите Beetle, Gol и Tera в задното стъкло. Нивата на оборудване от по-висок клас получават двуцветни джанти и контрастиращ черен покрив, но няма светлинни ленти като при по-големите модели, продавани в световен мащаб.


VW Tera


Техническите спецификации не се разкриват, но е известно,  че най-новият кросоувър на производителя  Волфсбург е по-малък от Taos, продаван в САЩ. Очаква се той да бъде позициониран под T-Cross и Taigo/Nivus и като размер, като и цена. Тези два модела се продават и в Бразилия, но във VW не се притесняват от потенциално съперничество между тях, което намалило продажбите. 

Подобно на екстериора, кабината също не предлага нещо кой знае колко различно от други модели на марката. Версиите от най-висок клас ще бъдат оборудвани с LED оптика, 10-инчов цифров инструментален панел, медийна система Volkswagen Play Connect с поддръжка на бразилски онлайн-услуги, безжично зареждане, контурно осветление и 17-цолови джанти.


VW Tera


Задвижването е поверено на 1,0-литров турбодвигател с 3 цилиндъра, съчетан с автоматична скоростна кутия. По-евтините версии на Tera ще получат механични скорости. Малкият кросоувър на VW е базиран на евтина версия на платформата MQB A0 и ще се предлага само с предно задвижване.

Когато бъде пуснат в продажба по-късно тази година, VW Tera, произведен в Бразилия, ще се конкурира с други евтини субкомпактни кросоувъри, като Fiat Pulse, Citroën Basalt и Renault Kardian. Цените на модела ще варират между 100 000 и 140 000 бразилски реала (16 600-22 700 евро).


Още снимки на новия SUV на Volkswagen - вижте в галерията:


0 от 500
  • #3
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 1 месец )
    Върви си в Масква, там наистина плащат двойно и тройно китайски модели, а екоталибани няма. Що така?
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Че колко мислиш, че струва подобна кола в Европа? Като гледам е като Ситроен С4 на размер и философия, а той е на подобни цени на оферта, макар че базовата цена е по-висока (но вероятно и доста по-добре оборудвана и качествена).
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това е подходящо и за тук, спрямо средните доходи но нали сме в ЕС плащаме двойно и тройно заради екоталибаните.