fallback

Политиката на Тръмп обезсмисли инвестициите в електрически камиони

Заради действията на президента на САЩ много бизнес начинания ще фалират

Миналата година федералното правителство на САЩ затегна изискванията за изгорелите газове на камиони и на практика принуди производители като Daimler Truck AG и Volvo AB да инвестират в електрическия сегмент и да произвеждат значително повече автомобили, задвижвани от батерии. Тази година изглежда всичко показва, че програмата ще бъде отменена.

Инвестициите от страна на американските превозвачи, да не говорим за производителите на камиони, може да се окажат излишни, тъй като заплахите от Белия дом поставят в неравностойно положение първите потребители на акумулаторни камиони. Тогава собствениците на автопаркове бяха тласкани към електрическите камиони, но сега е обратното - "изпускателните тръби" са с предимство.

Прогнозите не са особено обнадеждаващи. Предприятията, които някога бяха в челните редици на въвеждането на електрическа мобилност в търговския сегмент, се сблъскват с подобно невежество. Bloomberg пише за това, като цитира експерти, които  вече наричат ​​очакваните правила "мрачна картина за товарния транспорт". Това се разглежда като сериозен бизнес удар за онези, които са инвестирали много пари и години работа в очаквания преход към чиста енергия за тежкотоварните камиони.

Преди две години Руди Диас, 45-годишният собственик на Hight Logistics, транспортна компания, която премества контейнери от оживените пристанища на Лос Анджелис, започна да добавя тежкотоварни електрически камиони към своя автопарк. Сега се гордее с 20 електрически камиона сред своя автопарк от 75 камиона.

Но тези инвестиции се оказват излишни. Бизнесът беше на ръба на колапса. Мрачният пейзаж за подобни регулации е удар за бизнеса, който е инвестирал много пари и години работа в очаквания преход на Калифорния към чиста енергия за тежкотоварни камиони. „Това ще забави прехода на някои от тези големи автопаркове към електричество “, заключава Салим Юсефзаде, главен изпълнителен директор на WattEV, която е похарчила десетки милиони долари за изграждане на станции за зареждане на камиони в цяла Калифорния.

САЩ не са били лидери във въвеждането на електрически транспорт и със сигурност няма да бъдат в близко бъдеще. Към средата на миналата година там е имало повече от 3000 електрически тежкотоварни камиона, според CALSTART, организация с нестопанска цел, специализирана в чистия транспорт. А сега за сравнение: Китай бълва  толкова много акумулаторни кавиони, благодарение на по-евтините батерии и благоприятните си стимули.

fallback
  • #11
    до мократа пръдничка ( преди 9 месеца )
    "Както многократно съм ти обяснявал" - когато обясняваш глупости, колкото и пъти да го правиш, и първокласник няма да ти се върже.
  • #10
    до 8 ( преди 9 месеца )
    Би могло да бъде. Той в прав текст го каза още преди избирането на Тръмпиядата - Телса ще пострада най-малко от липсата на държавна подкрепа. Защото никога не е разчитала на такава. Нищо чудно да са му писнали постоянните въртеливи движенията на досегашните администрации - ту ще има, ту ще няма - вместо да остават най-добрата технология да се наложи по естествен път. Дори имаше един скучай с програмата за зярядни станции - Тесла се отказа, след като беше кандидатствала.
  • #9
    Hvaliprats ( преди 9 месеца )
    Изводът, тротинетке, е че без субсидии, електромобилите са неконглокентноспособни. Както многократно съм ти обяснявал - дори Тесла не може да ги произвежда на печалба ако няма субсидии.
  • #8
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 6. Мислех да им пиша нещо подобно, но те биха реши ли че това са мои ВЯРВАНИЯ, защото тяхната логика обикновено се основава на вярвания, а не на факти. Но на тебе мога да ти дам тема за размисъл. Това дали не е идея на Илон Мъск? На практика Това е печалба за Тесла. Както писах Тесла проектира най-добрият камион за клиента, а останалите най-добрият камион за политиците, без да се интересуват от клиентите.
  • #7
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 5. Ти вече погреба нероден Петко и започна да ревеш на гроба му! Имаш ли някакви аргументи защо единствения смислен електрически камион няма да има пазарен успех, когато започнат да го произвеждат масово догодина? Особено предвид изграждането на зарядна инфраструктура от Тесла и възможността да се използва съществуващата им за леки автомобили, която е най-голямата в света?
  • #6
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ти си мисли как да не умреш довечера от ракия. Тесла бе ги мисли - те собственоръчно наложиха принципа на електромобилите и бързите зарядни станции без никаква подкрепа от държавата. С камиона започнаха същия процес и нито за момент не са очаквали подкрепа.
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тесла Семи умре.
  • #4
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    А влаковете не са решение. Ако бяха, нямаше да има и дизелови камиони, които сега да се заменят с електрически.
  • #3
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 2. Както при леките автомобили, така и при тежкотоварните, колкото повече харчиш, толкова повече можеш да спестиш. Тоест за да пестиш трябва да въртиш много километри. За малко километри не си заслужава, заради по-високата първоначална инвестиция.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Не е политиката на Тръмп. Като цяло това е безсмислена идея. Разни малки транспоретери до 3.5т, които въртят градско и крайградско има логика, но за 40т камион не. За целта си има ЖП транспорт..
fallback
Последни