fallback

Политиката на Тръмп обезсмисли инвестициите в електрически камиони

Заради действията на президента на САЩ много бизнес начинания ще фалират

Миналата година федералното правителство на САЩ затегна изискванията за изгорелите газове на камиони и на практика принуди производители като Daimler Truck AG и Volvo AB да инвестират в електрическия сегмент и да произвеждат значително повече автомобили, задвижвани от батерии. Тази година изглежда всичко показва, че програмата ще бъде отменена.

Инвестициите от страна на американските превозвачи, да не говорим за производителите на камиони, може да се окажат излишни, тъй като заплахите от Белия дом поставят в неравностойно положение първите потребители на акумулаторни камиони. Тогава собствениците на автопаркове бяха тласкани към електрическите камиони, но сега е обратното - "изпускателните тръби" са с предимство.

Прогнозите не са особено обнадеждаващи. Предприятията, които някога бяха в челните редици на въвеждането на електрическа мобилност в търговския сегмент, се сблъскват с подобно невежество. Bloomberg пише за това, като цитира експерти, които  вече наричат ​​очакваните правила "мрачна картина за товарния транспорт". Това се разглежда като сериозен бизнес удар за онези, които са инвестирали много пари и години работа в очаквания преход към чиста енергия за тежкотоварните камиони.

Преди две години Руди Диас, 45-годишният собственик на Hight Logistics, транспортна компания, която премества контейнери от оживените пристанища на Лос Анджелис, започна да добавя тежкотоварни електрически камиони към своя автопарк. Сега се гордее с 20 електрически камиона сред своя автопарк от 75 камиона.

Но тези инвестиции се оказват излишни. Бизнесът беше на ръба на колапса. Мрачният пейзаж за подобни регулации е удар за бизнеса, който е инвестирал много пари и години работа в очаквания преход на Калифорния към чиста енергия за тежкотоварни камиони. „Това ще забави прехода на някои от тези големи автопаркове към електричество “, заключава Салим Юсефзаде, главен изпълнителен директор на WattEV, която е похарчила десетки милиони долари за изграждане на станции за зареждане на камиони в цяла Калифорния.

САЩ не са били лидери във въвеждането на електрически транспорт и със сигурност няма да бъдат в близко бъдеще. Към средата на миналата година там е имало повече от 3000 електрически тежкотоварни камиона, според CALSTART, организация с нестопанска цел, специализирана в чистия транспорт. А сега за сравнение: Китай бълва  толкова много акумулаторни кавиони, благодарение на по-евтините батерии и благоприятните си стимули.

fallback
  • #41
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    За 4 милиона електромобила по 8kWh за денонощие са необходими 32GWh за денонощие. АЕЦ Козлодуй произвежда около 50GWh, така че нуждата от 30 допълнителни атомни централи е силно преувеличена, а твърдението че единия блок на АЕЦ Козлодуй работи за зареждането на 16 000 автомобила Не е смешно, а трагично.
  • #40
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Между другото знам, че четеш всичко, но не можеш или не искаш да отговориш или просто не можеш да сметнеш. Затова ще отговоря С ЦИФРИ И ФАКТИ, за да съборя още една опорка на ВЯРВАЩИТЕ. Ако всеки един от четирите милиона електромобила минава 13000 км годишно и харчи 20/100, ще се нуждае от 2600 kWh годишно, 7,12kWh за денонощие. Да ги сложим 8 заради загубите.
  • #39
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Ако перефразирам, троловете си лаят, а реалността и мисълта си върви. Не можете да излъжете мислещи и четящи хора.
  • #38
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 37. Знам че мразите да четете а само пишете лъжи и бягате. Няма нужда да ми го повтаряш 100 пъти. За разлика от вас аз ЧЕТА И РАЗБИРАМ. Нали точно това е целта на антитрола. Да се бори с троловете, като на всяка лъжа от троловете, да дава ХРАНА ЗА РАЗМИСЪЛ на четящите и мислещите хора!
  • #37
    анонимен ( преди 9 месеца )
    О, Мите, изобщо не знам кво ме питаш, щото няма шанс да прочета писаниците ти, ако ще и лекарство против рака да си описал. И това е ФАКТ, а не ВЯРА!
  • #36
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Нека ускорим пулса на антиелектриците и да вдигнем мощността на 1200 киловата, колкото е мощността на зарядната станция за камион. Колко атомни централи Ще трябват за камионите и колко камиона ще се зареждат едновременно, ако анти математиците ВЯРВАТЕ, че "колко реактора като 5 и 6ти на Козлодуй ще ти трябват за едновременното зареждане на 4 милиона електромобила с 7,4 квт зарядни в България? Точно 30 ТАКИВА РЕАКТОРА и 29600 МВт мощност."
  • #35
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Колко атомни централи трябват за 200 000 зарядни по 500 киловата? Колко ще струват? За колко време ще бъдат изградени? След колко време ще си върнат инвестицията? Има ли логика някой да строи атомна централа, ако може да свърши много по-добра работа с батерии? Все въпроси които изискват мислене и затова антимислителите не могат да си отговорят от години и не могат да разберат практическите примери, които давам.
  • #34
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До лудория. А прочете ли колко милиона километра са навъртели с тези камиони които чакат? Колко е рекорда за изминати километри с тези все още незакупени камиони, който чакат за 2025? Ако не се лъжа рекорда беше през 2023, ама те също са пътешественици във времето като всеки нормален антиелектрик, който не знае кога и къде се намира и обяснява че такива работи не съществуват за изключително добре документирани факти от преди години. Троловете така ли не разбрахте , че съм антитрол?
  • #33
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Току-що прочетох, че Пепси е платила за камионите през 2017 година. Поглеждам - 2025 година. Това да не са космически кораби?! Чакай, и тях ги правят под 5 години... Откакто този *** влезе в политиката, отлива от Тесла ще започне.
  • #32
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    После ей така за разкош, можеш да сметнеш Колко атомни централи Ще са необходими за да осигурят мощността на тези 200 000 зарядни станции. Защо всеки път когато стане въпрос за цифри бягате от всеки мисловен експеримент, който повърнете като "практически пример" ? Защо никога не можете да понесете отговора на въпросите които сами измислете? Както виждаш аз намирам техническо РЕШЕНИЕ за всеки един *** ПРОБЛЕМ който измислите!
fallback
Последни