IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Audi, BMW и Mercedes инвестират огромни суми в Китай

Германското трио прави всичко възможжно да се наложи на най-големия пазар на ЕV в света

Германските производители на премиум автомобили правят всичко възможно да се наложат на китайския пазар на електрически автомобили, пише Automobilwoche. През 2024 година BMW заема само 0.9% от китайския пазар на електрически превозни средства, Mercedes-Benz - 0.3%, а Audi - 0.2%.


китайски пазар


Признавайки своите недостатъци, тези марки се фокусират върху софтуера и цифровите услуги, адаптирайки се към предпочитанията на китайските потребители. За да ускорят иновациите, производителите на премиум автомобили преместват ресурси за научни изследвания и развитие от Германия в Китай.

BMW инвестира 2.6 милиарда евро в Шенян, за да разработи своя „нов клас“ `(Neue Klasse) електрически превозни средства, планирани за пускане на пазара през 2026-а. Mercedes-Benz също обяви огромна инвестиция, която е в размер на 1.6 милиарда евро и която ще бъде изцяло за налагане на електромобилите на марката в Китай.

Audi използва партньорството си със SAIC за бързо разработване на нова китайска подмарка за електрически превозни средства, която ще дебютира през април. Според експерти всичко това ще се отрази и на европайските им модели, тъй като част от новите разработки ще бъдат пренесени и в модели за стария континент.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До господинът който си хвали пръдните. Господин пръцльо, все още не си ми отговорил ВЯРВАШ ЛИ че Toyota ще произведе ОБЕЩАНИЯТ електромобил с 1500 км пробег и 10 минути зареждане? Как пък веднъж не отговори на този въпрос?
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Тротинетка, Китай предлага евтини инженери с добра квалификация и щедро субсидирани вериги за доставки на суровини за батерии. Японците обаче водят при технологиите - батериите с твърд електролит ще дойдат от там.
  • #4
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До три. Ако правилно съм те разбрал, твърдиш, че Европа ще ставам все по-конкyрентноспособна, защото ще остане с най-ниския стандарт на живот и ще си разменим мястото с китайците?
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 1 ( преди 1 месец )
    Резултатът винаги е, че в един момент стандартът на живот се изравнява, хората се замогват и производителността им пада. Има и някои други вариации, но те водят до други изкривявания, които пак правят икономиката неконКУРeнтноспособна - Япония е такава вариация поради специфичната култура.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гоненето на китайския пазар вече ги накара да си поазиятчат дизайна, която в края на краищата доведе до спад на продажбите и там, и по целия свят. Тия забравиха, че клиентите купуват тройката заради класата и технологиите. Класата я изгубиха с азиатския дизайн. Технологиите ги проспаха. Имат доста да наваксват, но не са изгубили войната, все още.
  • #1
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Какъв обрат по средата на мача дами и господа... В първото полувреме Великите световни производители на автомобили, разработваха своите автомобили в Европа, САЩ и Япония, а използваха Китай като фабрика с евтина работна ръка, където да произвеждат по-евтино продуктите си. Днес обаче, Японци и Германци започнаха да оставят разработката на автомобилите си на високообразованите китайци, за да си ги произвеждат в Япония и Европа. Да видим какъв ще е резултатът в края на мача.