АвтоВАЗ разказа на собствениците на класическата Lada Niva какво да направят, за да предотвратят ръждясването на всъдехода. Корпоративният канал „Да се разберем с Lada“ отговори на критиките от абонатите, че каросерията на всъдехода „ужасно ръждясва“.
Представителят на автомобилния гигант вижда решението на проблема с ежегодно антикорозионно третиране на купето на Niva Legend. АвтоВАЗ отбелязва още, че състоянието му „може да бъде повлияно от много агресивни фактори, които са извън контрола на производителя“.
Каросерията на Lads Niva Legend не е поцинкована, но за защита от корозия всъдеходите се третират с катафоретичен грунд, а скритите кухини се третират с антикорозионнен лак. Качеството на грунда и това на лака обаче също се променя.
Гаранцията срещу корозия на АвтоВАЗ е шест години, а съвременната технология за боядисване включва пет слоя. При автомобилите от миналата година това не е било така и заради това ръждясват и се налага ежегодно третиране.
В същата публикация заводът отговоря и защо класическата Niva има малък багажник. АвтоВАЗ припомня, че размерите на колата са такива, защото заради проходимостта се налага използването на къси надвеси и четириместен интериор.
С дълъг заден надвес и голям багажник определено ще пострада геометричната проходимост. За дълги пътувания по асфалт от завода препоръчват да изберете Cross версии на леки автомобили.
Класическата Niva все още очаква модернизация: Всъдеходът ще отпразнува своя половин вековен юбилей на конвейера. След време (не е ясно кога точно) тривратката ще получи 1.8-литров двигател, като се очаква и ъпгрейд на трансмисията и унификация ѝ с Niva Travel.