ЛАНДСХУТ, от нашия пратеник. Само след шест месеца отношението ни към електромобилите може да се промени коренно - не заради политически забрани на ДВГ, и не заради финансови стимули, а просто защото те ще станат доста по-добри. Поне такова е обещанието, с което BMW представи тази седмица новата си, шеста генерация електрическо задвижване.
Йоахим Пост, член на борда на директорите на BMW за доставките, представя 6-ото поколение електрическо задвижване на компанията
На събитието в завода на баварците в Ландсхут, край Мюнхен, бяха представени електромоторите от ново поколение, радикално променените батерии и силова електроника, които ще са в сърцето на бъдещата Neue Klasse. Изцяло новата гама електрически модели на BMW ще дебютира тази есен с кросоувър, аналогичен по размери на Х3 и произвеждан в новата, свръхмодерна фабрика в Дебрецен. Ако показателите, обещани от шефовете на компанията, се сбъднат и в реалността, това ще промени изцяло развитието на електромобилите.
10 факта за новото поколение задвижване на BMW (ГАЛЕРИЯ):
Новите батерии ще идват в два размера (единият малко по-висок, за най-мощните модели), и ще се монтират не в модули, както досега, а направо в шасито. Това ще понижи теглото, ще увеличи устойчивостта на усукване и ще даде повече свобода на дизайнерите. Силовата електроника вече ще е монтирана в един общ модул върху батерията, вместо вътре в нея, което ще я направи много по-лесна за ремонтиране при нужда. Негативната страна на нещата е, че при повредени клетки в батерията вече не можете да смените само един модул - трябва да подменяте цялата батерия. Но експертите по батериите на BMW твърдят, че според досегашния им опит дефектирали отделни клетки са голяма рядкост. По-често проблемите са идвали именно от силовата електроника.
Видео от представянето в Ландсхут вижте тук: