ЛАНДСХУТ, от нашия пратеник. Само след шест месеца отношението ни към електромобилите може да се промени коренно - не заради политически забрани на ДВГ, и не заради финансови стимули, а просто защото те ще станат доста по-добри. Поне такова е обещанието, с което BMW представи тази седмица новата си, шеста генерация електрическо задвижване.

Йоахим Пост, член на борда на директорите на BMW за доставките, представя 6-ото поколение електрическо задвижване на компанията
На събитието в завода на баварците в Ландсхут, край Мюнхен, бяха представени електромоторите от ново поколение, радикално променените батерии и силова електроника, които ще са в сърцето на бъдещата Neue Klasse. Изцяло новата гама електрически модели на BMW ще дебютира тази есен с кросоувър, аналогичен по размери на Х3 и произвеждан в новата, свръхмодерна фабрика в Дебрецен. Ако показателите, обещани от шефовете на компанията, се сбъднат и в реалността, това ще промени изцяло развитието на електромобилите.
10 факта за новото поколение задвижване на BMW (ГАЛЕРИЯ):
Основният агрегат е на задната ос - електрически възбудим синхронен мотор, който не използва постоянни магнити и редки земни елементи. Но причината не е само политическа или икономическа (редките земни елементи идват основно от Китай) - макар и по-малко ефективен в някои режими, този мотор се представя по-добре при високи натоварвания. Точно каквото е нужно за спортни автомобили.
НА СНИМКАТА: Външновъзбудимият синхронен мотор (EESM) на задната ос, който ще е основният двигател за Neue Klasse.
Инверторът, също собствена разработка на BMW, вече ползва полупроводници от силициев карбид за по-висока ефективност.
Видео от представянето в Ландсхут вижте тук:


6