IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Honda предизвиква електромобилите с нова водородна клетка

Японците залагат ударно на технологията, ще я развиват в четири направления

Малко автомобилни производители все още виждат реален потенциал във водорода за превозните средства на бъдещето. Honda е един от тях и не само, че не се отказва от плановете си, но е по-решителен от всякога да ги осъществи. В японската компания са убедени, че именно водородните автомобили са последната стъпка по пътя към пълна електрификация на индустрията.


Honda водород


„Ерата на електрическите автомобили идва на първо място, но следващата фаза са автомобилите с горивни клетки. За съжаление, тяхното развитие ще бъде много по-бавно от първоначално очакваното“, заяви изпълнителният директор на Honda - Иноуе Кацуши.

Honda сертифицира първия си модел с водородно задвижване – FCX, още през 2002. След това дойде FCX Clarity през 2007, последван от R-V e:FCEV. Сега японците разработват ново поколение горивни клетки, като разкри подробности за тях на международното изложение за водородни технологии „H2 & FC EXPO“ в Токио.

Новите клетки вече се разработват без помощта на GM, която досега беше партньор на Honda в развитието на водородната технология. Те ще бъдат два пъти по-евтини, два пъти по-дълготрайни и ще имат три пъти по-висока плътност (количеството електрическа енергия, което може да се генерира за единица обем).


Honda водород


Разработваният модул с горивни клетки ще има номинална мощност от 150 kW (204 к.с.), ще тежи 250 кг и ще има нетна пикова ефективност от 59,8%, като масовото му производство е планирано за 2027.

Освен това ще може да достигне до повече домейни на приложения и повече места. Според оценките на японската марка масовото производство е планирано за 2027. А най-важното му предимство е, че ще може да се използва в най-различни области.

Едновременно с това Honda представи и генератор на енергия с горивни клетки. Това е стационарна система за съхранение на енергия, която благодарение на водорода ще може да доставя електричество на големи инсталации като офиси или дори фабрики.


Honda водород


Този генератор ще влезе в масово производство през 2026 и ще използва горивната клетка от Honda CR-V e:FCEV. Компактните му размери ще позволи тази технология да бъде адаптирана към множество среди, като същевременно има висок капацитет за реагиране и доставя енергия за посрещане на различни енергийни нужди.

От Honda посочват, че до четири единици с мощност 250 kW могат да бъдат свързани последователно и така да бъдат конфигурирани паралелно на базата на 4 единици, надхвърлящи общ капацитет от 1000 kW. И всичко това без емисии на CO2 или NOx.

Като цяло, водородните амбиции на японския производител обхващат четири области - електрически автомобили с горивни клетки, търговски превозни средства, стационарни генератори на електроенергия и строителни машини.


0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    А това ВЯРВАТЕ ли, че ще има търговски успех? Цитирам: "... стационарна система за съхранение на енергия, ..Този генератор ... ще използва горивната клетка от Honda CR-V e:FCEV. Компактните му размери .... до четири единици с мощност 250 kW могат да бъдат свързани последователно и така да бъдат конфигурирани паралелно на базата на 4 единици, надхвърлящи общ капацитет от 1000 kW. И всичко това без емисии на CO2 или NOx.
  • #14
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    За технически неграмотните, тази цитирам"ще имат три пъти по-висока плътност (количеството електрическа енергия, което може да се генерира за единица обем).....Разработваният модул с горивни клетки ще има номинална мощност от 150 kW (204 к.с.), ще тежи 250 кг и ще има нетна пикова ефективност от 59,8%" това говори ли ви нещо? ПОМИСЛЕТЕ Колко е била преди?
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 7 ( преди 4 месеца )
    Защо енергията за производство на водород не отиде например за увеличаване на релсовия транспорт.
  • #12
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    "krasy ( преди 39 минути )Имаш сериозен проблем пичага,щом се мислиш за по образован,че и технически от японски инженери!" Винаги съм казвал, че японците са страхотни инженери. Toyota mirai безусловно е страхотно инженерно постижение. Адмирации за което! Всички които са го тествали казват, че е изключително луксозен автомобил за парите си (63 000 долара на етикет). Но бъркаш инженерство с продажби. Клиентите не желаят този инженерен шедьовър дори като подарък, ЗАЩОТО Е НЕПРАКТИЧЕН.
  • #11
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    "Митбъстър=*** ( преди 7 минути )Електромобилите са решението. Статистически е доказано." Няма как да не се съглася при положение че най-продавания автомобил в света за последните три години е електрически, въпреки че струва два-три пъти повече от масовите бензинови автомобили. От друга страна в САЩ има няколко стотин водородни автомобила които подаряват срещу 180 долара за петметров луксозна лимузина и никой не иска дори като подарък.
  • #10
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    До лудория и останалите. Светът винаги е заменял една технология с друга ПО-ЕФЕКТИВНА. Както винаги се случва в такива случаи - САМИ СТЕ ДАЛИ ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА ТОВА, но не можете да направите причина следствената връзка ЗАЩО Е БИЛО ТАКА. ЗАЩО ЗАЩО ЗАЩО, Това е въпросът, който никога не си задавате.
  • #9
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 месеца )
    "до електротрола ( преди 18 минути )до втръсване? ти втръсна на всички преди година още" повече от очевидно е че не е достатъчно ! ВЯРАТА трудно се бори с НАУКА и ФАКТИ
  • #8
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до електротрола ( преди 4 месеца )
    до втръсване? ти втръсна на всички преди година още
  • #7
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до 1 ( преди 4 месеца )
    1998г колко елтромобила с продадени? А 2000г колко ток от фотоволраици е произведен?
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Докато не се намери начин за евтино производство и съхранение на водорода не виждам как ще стане масов.